:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 25 August 2010

Saya Memang Larat, Tapi...

Semalam saya diserang sakit perut yang teramat. Masalahnya hanya sakit di sebelah kanan. Mula-mula boleh tahan lagi. Masuk pukul 11, memang tak boleh dah. Sakit sangat, sampai nak buat keje pun tak ada mood. Lagi pula, sejak dari pagi saya tak boleh nak 'membuang'.

SMS Suami, suruh datang amik, sebab memang dah tak tahan sangat. Terus ke klinik. Klinik swasta je. Sekejap je dah sampai giliran. Dr tanya sakit macam mana, siap suruh baring dan tekan-tekan perut lagi. Tanya kot-kot sakit tu, sakit contraction - prematured contraction. Sakit tu macam mana pun saya tak tahu. Tanya kalau-kalau ada bleeding. Memang tak ada la. Pastu Dr suruh check air kencing, since saya cakap saya tak boleh nak 'buang' dari pagi lagi. Tengok result, memang kena kencing kotor, dan ada dehidrasi lagi. Memang malam sebelum tu saya kurang minum air. Salah sayalah tu...

Dapat MC satu hari untuk saya berehat. Suami sibuk tanya Dr saya kena buka puasa ke. Sebaik-baiknya berbukalah. Lepas tu masa dalam kereta tanya saya nak puasa ke tak, larat ke tak, sebab dah pukul 1 lebih masa tu. Saya cakap, kalau ikut saya, memanglah larat. Tapi, saya kena fikir yang kat dalam ni. Takkan saya nak pentingkan diri saya sendiri, sehingga memudaratkan bb kan? Maka, berbukalah saya semalam.

Alhamdulillah, pagi tadi dah boleh membuang macam biasa. Tapi dah jadi macam cirit-birit pula. 3 kali keluar masuk toilet. Risau gak, kalau masuk 5-6 kali macam tu juga, memang saya buka puasalah jawabnya. Yelah, air dah keluar banyak kan. Sian kat bb nanti kan...

Sekarang ni, buat apa-apa pun fikir yang kat dalam ni. Kalaupun saya mampu, tapi keadaan diri tak mengizinkan, lebih baik saya berbuka sahaja kan. Sebab nanti yang susah, bukan anak ni je, tapi saya juga. Betul kan?

1 comment:

Ummu Al-Fateh said...

Semoga Allah bg kekuatan, Kekuatan hanya milikNya... Take care.