:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 12 May 2010

Raikan Cinta : Jumaat, Sehari Sebelum Majlis

30 April 2010 (Jumaat)

Sambungan daripada entri mengenai
Aktiviti Sebelum Majlis. Yang ini cerita pada hari Jumaat. Hari ni, memang saya duduk diam-diam jelah kat rumah. Masa ni memang banyak sangat kerja kena buat. Malam tu, ada sedikit Majlis Berzanji dan Doa Selamat. Jamuan malam ni, semua masak sendiri, dan semuanya adalah masakan Jawa. I'm totally Javanese kan...

Ikutkan tak banyak yang saya dapat tolong. Konon-konon sayang kat inai yang dah pakai tu. Masa ni, saudara-mara dah ramai memenuhi rumah. Walaupun ramai yang masih bekerja hari ni kan..

Sebenarnya saya pun ada plan lain untuk hari ini. Saya buat majlis bersalin baju. Tapi, sempoi je. Untuk amik-amik gambar je. Nak kata berinai kecil pun, macam tak. Entah la. Janji saya happy, ye tak? Mula-mula plan nak start lepas Majlis Berzanji, which means after Isyak sangat-sangat la. Agak-agak dekat kul 10 malam cenggitu. Nasib baik saya ada call Apai masa hari Rabu untuk discuss tentang ini, dan beliau bagi cadangan untuk diawalkan sedikit, sebab tak nak saya penat sangat untuk majlis esoknya. Majlis esok lagi penting kan. Saya pun fikir-fikir balik, pastu discuss pula dengan Kak Emy, my MUA, beliau pun cakap perkara yang sama.

Jadi, tentatif majlis diubah bermula selepas Asar dalam pukul 5 petang gitu la. Bersiap-siap mencantikkan diri pun, sampai pukul 6 petang baru start bergambar. Ada tiga pasang baju yang saya gayakan. Mula-mula kebaya songket dengan sanggul lintang, kemudian Puteri Perak, dan akhir sekali Baju Jawa. Dalam pukul 10 malam dah habis dah. Sekali habis dengan Majlis Berzanji.

Saya tahu, anda mahu gambar kan? Macam entri sebelum ni, gambar dalam kamera sepupu saya telah didelete oleh anak buah saya yang comel, bernama Khalisah Sofia. Budaknya yang kat bawah ni baju dan tudung pink.

Gambar yang ada pun, yang Apai dah upload dalam blog dia. Layan jelah dulu, sementara tunggu gambar yang lain-lain. Ok kan?


2 comments:

Zainur said...

cantik baju awak...mcm ala-ala jawa kan?

MaZNi PutERi said...

memang baju jawa pun... :->