:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday, 25 June 2010

Check-up Bulan Ke-2

Minggu ni, cukup 10 minggu. Semalam ada monthly check-up. Alhamdulillah, semua ok-ok je... Tiada sebarang masalah...

Cuma berat badan saya bertambah mendadak. rasanya naik hampir 3kg dari bulan lepas. Banyak kan? Sampai saya confuse, anak yang membesar ke, saya yang membesar ni? Hehehe...

Inilah kesannya, mengandung tanpa alahan. Syukur sangat-sangat! Sampai sekarang pun, tiada sebarang sickness, baik morning or evening. Makan pun sangat-sangat berselera. Jadi sementara berselera ni, saya belasah jelah. Hehehe... Lagipun, tak boleh lambat makan sikit pun. Kalau dah lapar tu, cepat-cepatlah makan. Kalau tidak masuk angin, lagi susah ati.

Minggu lepas saya diserang sengal-sengal di bahagian kaki. Saya assume sebab saya tak minum susu. Minggu lepas memang saya langsung tak minum susu, sebab susu Anmum tu dah habis. Tak pegi beli lagi. Lepas tu, perut ni berangin je. Sampai tengah-tengah malam pun boleh terjaga sebab sakit sangat!

Minggu ni, saya dah mula minum susu balik, dah ok dah kaki. Tak ada masalah dah. Lepas tu, saya kurangkan minum teh yang menjadi punca angin tu. Saya bantai minum teh pagi petang, mana tak berangin kan? Pun dah ok sket dah...

Itu jelah kot. Semua perkembangan ibu saja. Perkembangan anak? Perut ibu makin membesar, maknanya anak makin membesar la tu. Hehe...

4 comments:

Mrs.aisheiteru said...

alhamdulillah...hope semuanye ok. baby sehat2 yer...sy dah stop alahan. tp skrg kna sakit2 pinggang plak.

Noli said...

wahh bagus2 xde alahan..tahniah yer..cepat nak ade bby ;)

orkidesa said...

nak tanya, check up kt klinik kesihatan ke klinik swasta?

Leeyana said...

wahhh bestnye bace cite u...hehhe