:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Sunday 27 December 2009

Jurnal 2 Hati : 045 - Pencarian Barang Hantaran

Semalam En. Tunang datang ke sini. Pada awalnya merancang mahu mencuba pakaian pengantin di sini pula. Tapi, baju yang saya mahu tu, minggu ini tiada di butik. Maklumlah, musim cuti sekolah ni, baju banyak yang keluar. Berkemungkinan, pada pertengahan bulan Januari nanti, semuanya akan ada di butik. Kami akan datang pada waktu itulah.

Jadi misi telah bertukar. Tidak dirancang pun. Tapi sebab dah alang-alang keluar berdua, jarang pula dapat begini, kami jalankanlah operasi. tidak berjalan di banyak tempat pun. Cuma di Alamanda Putrajaya. Misi kami, masing-masing kena selesaikan satu dulang hantaran.

Disebabkan saya sudah biasa berjalan-jalan di Alamanda, saya sudah tahu kedai mana yang mahu dituju. Misi En. Tunang yang completed dulu. Dapat saya menghabiskan duit beliau untuk kasut & beg tangan. Dalam RM200. Untunglah ada Y-E-S kan?

Selesai misi beliau, misi saya perlulah diselesaikan juga. Agak susah mahu mencari kasut yang sesuai dengan beliau. Beliau bukan bekerja ofis, selalu turun site, jadi dapat bayangkanlah bukan kasut formal lelaki tu, pilihan beliau. Kalau dibelikan juga yang itu, alamatnya tidak pakailah nanti. Setelah berjalan dari satu kedai ke satu kedai, kami menjelajah ke dalam Parkson. Dapat jugalah hasil untuk stoking dan T-Shirt berkolar. T-shirt yang berharga beratus-ratus, dengan discount 70%, berapalah sangat kan? Belasahlah ambil terus. Kang kalau tak ambil, menyesal pula nanti. Keluar semula, kedai yang pertama tadi juga menjadi pilihan. Sebenarnya, sudah ada yang berkenan. Tapi beliau takut nak mengepow duit saya banyak-banyak. Kasut lelaki, memanglah agak mahal sedikit harganya. Tapi, mereka cuma pakai satu kasut tu,sampai barai? Hehe... At last, ambil juga yang itu. Untuk beliau saya habis lebih RM200, untuk satu dulang setengah.

Boleh tengok kat sini, update terbaru untuk barang hantaran kami. Yang penting, memang lega sangat, dapat setelkan sikit-sikit untuk majlis perkahwinan kami nanti. Untuk dulang yang lain, misi kami bulan Mac nanti, insyaAllah...

No comments: