:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 25 December 2009

Jurnal 2 Hati : 044 - Tudung Nikah Pilihan

Untuk tudung nikah, saya seboleh mungkin mahukan sesuatu yang simple untuk dipakai, tetapi cantik. Lagi pun, baju yang akan saya pakai masa malam tu, sangat simple, seperti di bawah ini:

Tiada lace pun, cuma kain biasa, yang akan saya tambah dengan sedikit jahitan manik, berwarna pink+kuning. Sangat simple kan? Kain untuk baju saya & baju bakal suami saya, dari kain yang sama. So, pasti ada dapat agak, kain bagaimana kan...

Seperti entri saya sebelum ini, saya mengambil inspirasi tudung Siti dalam pilihan tudung untuk Majlis Nikah saya nanti. Dan setelah menggodek-godek, di google tudung seperti di bawah ini, benar-benar menarik minat saya:

Cantik, tanpa layah (veil) pun di belakang. Anak tudung & tudung di luar, benar-benar membuat penampilan si pengantin tampak begitu mempesona. Betul kan? Seperti promosi Koleksi Vispera di atas, anda pun lihat koleksi di sini begitu mempesonakan buat bakal-bakal pengantin.

Sebagai seorang yang bakal menjadi Raja & Ratu, pasti anda mahukan yang terbaik, sehingga kadang-kadang menjadi sangat cerewet. Tapi, saya faham kenapa sampai jadi begitu. Untuk sesuatu sekali seumur hidup kan....



No comments: