:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 24 December 2010

Kurang Sebulan Je Lagi... Oh, oh...

Macam tak percaya je... Kurang sebulan je lagi dari tarikh EDD. Itupun kalau betul-betul ikut EDD. Ini pun dah mula rasa lain macam je. Sekarang ni dalam tempoh bersedia jelah... Orang kata menunggu hari.

Suhu badan pun selalu tak menentu. Kadang-kadang boleh naik mendadak macam orang demam. Tak lama lepas tu, turun balik. Yang best tu, Suami yang perasan suhu badan naik. Saya tak sedar pun. Bab makan, memang dah tak boleh lapar, walaupun sekejap. Kalau saya buat tak tau je, tak lama nanti, angin dah penuh dalam perut.

Tidur malam pun, dah agak susah sket. Tak tau posisi yang terbaik untuk saya tidur. Bb kat dalam ni pun dah kerap mengeras. Pinggang sakit, usah cakaplah. Kadang-kadang, tengah tidur, kalau kaki kejang tu, memang dah jadi perkara biasa. Badan rasa panas, tapi tidur berselimut jugak, sebab tak nak kejang kaki kan.

Walau apapun, saya anggap semua itu nikmat untuk menjadi seorang ibu. Bukan semua orang dapat rasa kan. Apapun saya bersyukur, punya Suami yang memahami. Kadang tak larat untuk bangun pagi sebab tak cukup tidur. Beliaulah yang gigih bangunkan isteri ni, gagah turun naik tangga rumah, siapkan breakfast. Oh, syukur!

Semoga saya diberi kesihatan yang baik, sepanjang menanti kelahiran si comel ini. Sungguh, kami suami isteri tak sabar mahu gomol si kecil ini...

No comments: