:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 1 January 2010

Selamat Jalan 2009, Selamat Datang 2010

Yang pergi, tetap akan pergi. 2009 dah pun berlalu, hari ini dah 2010 pun. 2009 yang terlalu banyak kenangan pahit & manis, yang terlalu banyak pengajaran yang saya peroleh.

Setiap yang pahit, pasti akan ada manisnya. Pahit itu diberi supaya bila manis itu datang, rasanya akan dihargai. Kalau boleh, tak mahu lagi diingat kisah-kisah pahit itu. Tapi akan saya kenang untuk saya jadikan pengajaran, supaya berhati-hati dengan semua orang, walaupun orang itu sangat baik dengan kita.

Yang manis, menjadi ingatan abadi selagi hayat. Dipertemukan dengan bakal suami, dan insyaAllah dalam tempoh 4 bulan akan menjadi milik abadi beliau. Pertemuan sangat singkat, dan yang penting direstui kedua ibu bapa. Alhamdulillah, ikat janji berjalan lancar, dan itulah doa saya untuk majlis kami nanti.

Harapan 2010, saya mahu menjadi anak yang terbaik buat Mama dan Ayah. Lagi pula, saya akan menjadi milik insan lain pula selepas ini. Selepas ijab kabul, moga saya diberi kekuatan untuk menjadi isteri solehah buat beliau, dan insyaAllah mahu punya zuriat sendiri. Semoga kami dimurahkan rezeki selalu, dan yang paling penting semoga saya menjadi insan yang sangat tabah menghadapi pelbagai rintangan yang mendatang.

Saya berdoa, semoga negara kita diberi kemakmuran sepanjang tahun 2010 ini. Jadilah rakyat yang berhemah yer...

2 comments:

Unknown said...

happy new year :)

MaZNi PutERi said...

Selamat utk kamu juga ya!