:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Tuesday 1 September 2009

Aktiviti Saya Pada Bulan Puasa

Sepanjang bulan puasa ini, saya bekerja dari jam 8 pagi hingga ke 4 petang. So, korang bayangkanlah berapa awal saya boleh sampai rumah? Sebelum pukul 5 saya sudah pun berada di rumah. Berehat-rehat selama setengah jam, sebelum memulakan aktiviti biasa saya. Menyediakan menu untuk berbuka. Ingat saya tak pandai masak ke? Ekeke...

Ala, biasanya saya cuma menyediakan kuih untuk berbuka. Masakan berat-berat, ayah sayalah yang masak. Sebab beliau dah ambik kontrak yang itu, takkan saya nak berebut-rebut pulak. Lagipun masa pukul 5.30 tu biasanya dah siap dah masak yang tu. So, turn saya la pula lepas itu kan. Mama memang balik lambat, yelah keje kaunter kan. Memang la lambat. Tapi, lambat macam mana pun, kalau beliau nak masak, masak gak, walau camana penat pun.

Ok, kontrak membuat kuih saya tu, memang tiap-tiap hari la. Tak kira hari keje atau cuti. tu yang biasanya time-time camni, dah pening pala pikir nak masak apa. Kalau kuih sama je ari-ari bosan gak kan? Tadi, blogwalking, ternampak plak roti jala. Cam best je... Ok gak kan? Tapi cam teringin nak buat Cara berlauk. Puasa-puasa ni dok citer pasal makan tak abis-abis kan. Sabar jelah ye...

Nak masak apa petang ni? Kita tengok jelah time berbuka nanti, kuih apa yang jadi...






glitter-graphics.com

No comments: