:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Tuesday 16 August 2011

Alhamdulillah, Dah Selesai

Hari Ahad lepas kami bawa Sakinah ke klinik untuk check up paru-paru dia sebab dah seminggu lebih dia selesema dan saya boleh dengar bunyi kahak. Saya risau takut banyak sangat lendir dalam paru-paru dia. Alhamdulillah, semua ok. Doktor bagi juga ubat, tapi saya jumpa doktor bukan nak ubat pun, cuma nak check je. Saya tau ubat terbaik untuk anak saya adalah susu ibu!

Lepas check tu, kami suami isteri tanya di klinik tu kalau-kalau ada doktor yang boleh khatankan Sakinah. Ya, Sakinah belum dikhatankan lagi. Memang niatnya nak tunggu dia 6 bulan, bila dah besar sikit tu kan. Jadi tak adalah risau sangat.

Sebenarnya tak niat pun nak khatankan Sakinah hari tu juga. Sebab ingat nak tanya dan booking je dulu. Sekali dia cakap ada doktor hari tu. Lagi bayarannya tidaklah mahal sangat. Kami pun proceed jelah terus. Boleh? Hahaha... Bukan apa, takut tangguh-tangguh lagi, terus lupa. Sementara teringat, ada masa dan doktor pun ada, jalan jelah kan...

Masa masuk bilik doktor, Sakinah yang peramah tu, memang sangat suka bertegur sapa dengan doktor. Bukan main bising lagi mulut. Kena baring, lepas dah kena tu, dah lama tu baru dia jerit nangis. Tapi nangis tak ada airmata pun. Elok keluar je bilik doktor, mulut membebel semula. Eleh, Bubu tau, bukan sakit pun. Kina tu yang ngada-ngada nak jerit kan? Hehehe...

Alhamdulillah, selesai dah perkara penting untuk anak dara saya ni. Lega rasanya... Ada lagi beberapa list untuk Sakinah yang belum selesai lagi. Harap-harap dapat selesaikan sebelum Sakinah umur setahun. Ameen...

No comments: