:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Sunday, 20 December 2009

Jurnal 2 Hati : 043 - Pakej untuk Bertandang~SELESAI

Alhamdulillah, misi hari ini, berjalan seperti yang dirancang, dan ianya menjadi sangat mudah bagi saya. Berkat kerjasama semua, kerjasama siapa? Mula-mula sekali, saya nak ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan blogger yang memberikan info kepada saya mengenai butik andaman di Melaka. Kepada Atiqah, Yanie & Siti Hajar. Juga kepada junior saya di MSU, yang siap anta mail kat FB saya, Norliana. TQ ya!

Pagi tadi, kedatangan saya ke rumah keluarga En. Tunang, disambut meriah dengan paluan kompang. Ahaks! Tipu jer... Ingatkan dalam pukul 10, dah boleh mulakan misi. Tapi, disebabkan kami ingin mengajak sama bakal ibu mertua saya, dan beliau pula sedang memasak, jadi haruslah saya sabar menanti kan. Pencarian bermula setelah makan tengahari, dan selesai solat Zohor.

Ingatkan nak kena berjalan dari satu kedai ke satu kedai. Rupanya ibu beliau, ada tempat yang memang sudah biasa. Jadi terus ke rumah Mak Andam, yang kebetulan berdekatan dengan rumah Nenek beliau. Di Alai jer...

Sampai-sampai terus tengok-tengok baju. Saya ni tak kisah sangat pun, sebab sebelah keluarga bakal suami punya, just ikut jelah. Mereka pun masih pilih-pilih warna tema. Pada asalnya hari itu ingatkan nak warna maroon. Tapi tengok, warna tu cam tak berapa nak kena je, saya cadangkan warna purple. Mula-mula dah memang berkenan yang warna purple, dah nak setuju dah. En. Tunang tanya warna biru pekat. Atau orang panggil biru turqoise. Cantik la pulak. Baju perempuan pun lagi cantik dari yang warna purple tadi. Apa lagi, teruslah ambil yang warna biru tu.

Nak tahu berapa harga pakej, dan berapa yang En. Tunang bayar untuk deposit? Pakej cuma sepasang baju L+P dan mekap 1x = RM 350. Murah kan? Bila En. Tunang tanya, berapa kena bayar untuk deposit, Mak Andam tu jawab, 'Ikut sukalah nak bayar berapa dulu, nak bayar lepas majlis pun tak apa'. See? Betapa baiknya service Mak Andam ni. Mungkin dia bagi pada orang yang dia betul-betul kenal je kot. Tapi, kami sangat beruntunglah...

Satu part lagi sudah selesai. Minggu depan, giliran En. Tunang pula untuk ke sini, fitting baju. Wah, tak sabar pula mahu kahwin. Eheh..

4 comments:

atiQah adNan said...

same-same darling..
alai? loorr.. saya pun duduk alai tau.. kat mane butik nye tu..
takpe dear.. asalkan ade juga persalinan untuk awak kan..?
saya ni beli je sebab uma rafiqy tak de berarak pun..

Yanie said...

ur welcome... :)

_Gnie_ said...

Atiqah : Mak Andam tu buat bisnes kat rumah jer. Kalau orang tak biasa, memang tak tahu.

Saya pun amik baju tu untuk sesi bergambar kan yg penting. Dari takde langsung.

Siti Hajar said...

kira x de pelamin la ye?
warne turqoise tu memang menarik kan..lain dari lain..:)