:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 4 April 2011

Jarang Menulis

Oh, lamanya tak menulis di blog sendiri. Hanya berjalan-jalan dari satu blog ke satu blog sahaja. Diari isteri & ibu ini, sangat sibuk! Ditambah dengan ketiadaan idea untuk menulis. Kalau menulis pun, pasti mengenai Sakinah kesayangan, yang semakin membesar dengan jayanya. Alhamdulillah...

Faktor-faktor lain, agak susah untuk menaip entri baru di ofis, sebab kerja yang semakin banyak. Lagi pula kena gunakan waktu bekerja untuk bekerja sepenuhnya, sebab saya akan ambil masa sekurang-kurangnya 2 kali untuk keluar mengepam susu. Alhamdulillah, susu masih banyak, walaupun tak meriah. Masih cukup untuk bekalan Sakinah sepanjang saya keluar bekerja. Semoga dimurahkan rezeki Sakinah.

Kami sekeluarga baru berpindah ke kediaman baru yang lebih dekat dengan rumah BS Sakinah, dan juga dekat dengan rumah FIL saya. Rasanya banyak yang dapat kami jimatkan, walaupun rumah yang lama lebih baik dari rumah sekarang. Tak apalah, masing-masing ada kelebihan dan kekurangannya. Ini yang terbaik buat Sakinah. Tak adalah, pagi-pagi dah keluar bawa Sakinah naik kereta. Perjalanan dari rumah lama ke rumah BS mengambil masa 30 minit. Nanti Sakinah membesar atas jalan je.

Sekarang, rumah BS sebelah je. Lupa saya nak beritahu, BS yang jaga Sakinah tu, mak saudara suami saya. Jadi, dah duduk dekat-dekat ni, faham-fahamlah ye. Sakinah menjerit pun, beliau boleh dengar. Haha! Tapi yang penting, banyak senangnya, insyaAllah...
Itu je.

Ada nak cerita tentang perkembangan Sakinah. Tapi, nantilah ye. Saya buat satu entri tentang Sakinah je...

2 comments:

Anonymous said...

hi...slalu blogwalking kat mazni nyer blog ni...hehe...sy laila...hubby mazni ni dulu pengapit hubby sy..hehe...slalu ikut perkembangan dia ngan mazni...nk dtg melawat bb lom ade ms lg...insyaAllah kami sampai nk tgk sakinah...da pindah kt bukit katil yer...dkt ngan umah mak ngan ayah hubby tu ea....anyway love to hear that sakinah still fully bf...keep it up!
LOve, LAILA...

MaZNi PutERi said...

oh, thanx. tak sangka kwn2 suami pun baca blog saya ni. teruskan membaca ye...