:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday, 10 November 2010

Sakit Perut Di Awal Minggu

Hari Isnin baru ni, saya diserang cirit-birit. Tak adalah teruk sangat pun. Tapi, ia punya sakit perut, tak tertahan rasanya...

Masalahnya tengah sedap tidur, time tu yang kena. Sakit macam mencucuk-cucuk. Tengah tidur, terjerit-jerit. Tak terkejut orang yang tidur kat sebelah saya tu. Suami punya risau, takut sakit lain kan. Beliau tanya-tanya, sakit macam mana. Pulak tu, bila saya bangun ke toilet, nak gi buang apa yang patut, tak mahu pulak. Abis cemana kan?

Rupanya Suami pun kena juga. Entah apa yang kami berdua makan entah. Makan kenduri siang tu ke, atau makan malam yang saya masak malam tu.

Memang tak masuk ofislah hari Isnin tu. Pegi klinik pun sebab nak pegi amik MC. Ingatkan tak ada apa. Tapi rupanya bahaya juga cirit-birit ni kat ibu mengandung. Dr check tekanan darah, nasib baik ok je. Pastu bb pun gerak cam biasa. Nasib baik saya pegi klinik. Kalau tak, mana nak tahu ada yang tak kena ke kan.

Balik umah tidur lagi. Nasib baik dah tak ada dah sakit-sakit perut lagi. Lepas ni, memang kena alert je. Walaupun rasanya sakit-sakit tu biasa je kat kita, tapi yang kat dalam ni kita tak tahu. Bukan boleh nampak pun kan. Untuk bakal-bakal ibu yang lain pun, saya nasihatkan, kalau tak sihat, walaupun macam sikit je, jangan sambil lewa ok. Kena fikirkan pasal anak kat dalam tu juga...

2 comments:

Queen said...

alahai..sian u..

seb baik smeua dah ok kan..
kalau takjenuh gak nak berebut toilet tuh..hihihihi

Aniza said...

Salam perkenalan

Dah hampir waktu melahirkan tentu semakin berdebarkan?
Kawan saya yang sedang mengandung juga selalu bercerita pengalamannya.

Apepun, tahniah ya ^_^