:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday, 15 March 2010

Jurnal 2 Hati : 072 - Oh, Perkara Biasa!

Kali ini lari sedikit dari kisah persiapan Hari Bahagia saya. Ini cerita mengenai pengalaman saya dan En. Tunang melalui hari-hari tak berapa lama je lagi untuk bersama. Yang saya tahu, pengalaman ini bukan dialami oleh saya seorang. Tapi mungkin juga B2B yang lain kan...

Kurang 2 bulan je lagi mahu sampai ke tujuan. Makin dekat, memang makin banyak dugaan. Kadang-kadang, kami berdua biasa-biasa sahaja. Tapi, perkara sekeliling yang menyebabkan kami berantakan tak pasal-pasal. Pasal line Maxis yang bengong pun boleh jadi gaduh. Sebab tengoh syok-syok borak, asyik-asyik putus je. Sapa tak bengang? Dahlah susah nak jumpe. Bila tengah syok berborak, ada je yang saja cari pasal.

Kalau cerita pasal famili masing-masing, lagi la. Baru-baru ini saya bergaduh dengan Mama, hanya sebab kad jemputan. Lama gak tak bertegur sapa. Tapi saya ni jenis wat tak tau je. Cam tak ada apa-apa. Tapi dapat rasa la bezanya layanan Mama pada saya. Ada saya kuarkan dekat entri sebelum ini. Carilah, kalau pandai. Tapi, sekarang dah ok dah. Harap-harap ok jelah sampai saya kahwin kang. Yelah, tak lama je lagi ni.

Ini baru cerita dekat sebelah saya. Sebelah En. Tunang, lebih kurang je. Sampai saya kadang-kadang rasa nak merajuk dengan diorang. Boleh tak diorang pertikaikan barang-barang hantaran yang En. Tunang beli untuk saya. Agaknya nak suruh saya kikis anak diorang kot. Saya ini sederhana sahaja orangnya. Saya tak perlukan barang-barang yang mahal, kalau akhirnya menyusahkan orang yang saya cinta. Benda ini semua bukan untuk menunjuk-nunjuk. Yang penting, adalah kehidupan selepas berkahwin. Takkan tak faham...

Kalau tanya, saya ada bergaduh tak dengan En. Tunang? Tipulah kalau tak ada. Cuma mungkin En. Tunang ini, orangnya seperti air. Jadi, kemarahan saya tak akan sampai ke mana-mana. Nampak sangat saya yang suka marah kan? Memang pun. Lagi-lagi time PMS. Hahaha! Kesian dia...

Tapi kalau saya cerita pengalaman saya dekat akak-akak yang dah kahwin kat ofis ni, diorang cakap, itu perkara biasa. Lagi-lagi nak dekat harinya kan. Kena bersabar banyak-banyak. Darah manis ni, syaitan suka. Lagipun memang syaitan tak nak anak Adam membina masjid kan... Itulah sebabnya saya rasa tak sabar mahu kahwin. Selesaikan cepat-cepat, supaya tak pening-pening lagi. Barulah lega...

2 comments:

Siti Hajar said...

memang tulah dugann nye..saya pun mcm tu juga..ada je x kena..tapi, bwk2 bersabar..

pasal line maxis, mmg mcm tu..dulu sy pun sama..asal borak lama2 mest line putus x pun x dgr..last2 saya tukar line pki digi..puas hati ..:)

^misz zatie8384^ said...

ai kak..mm btol la..kdg2 nani pon ngn mama nani xsame pndpt..die kdg2 tlalu pk smpai satu benda tu tlampau complicated..nani da ckp,xpe..bia nani yg uruskn semua..die risau..cos die pk di luar kotak..mmm..xtau la..tp mmg la..slalu ank pompuan ngn mak mmg xle dok lame same..ade je benda xkena kn?hehe