:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 8 January 2010

Menulis Blog, Seperti Terapi Juga

Setelah lama berkecimpung di dalam dunia penulisan blog. Bermula dari akaun di Friendster, sampai ke Blogger, macam-macam yang telah saya lalui. Niatnya hanya untuk tatapan sendiri di masa hadapan. Juga buat tatapan anak-anak nanti. Sekurang-kurangnya mereka tahu, ibu mereka ini sangat rajin menulis. Wah, gituu...

Tapi, makin lama makin ramai pula yang ke mari. Bermula dengan blogger yang tidak dikenali, sehinggalah kepada orang yang dikenali dan mungkin juga orang yang rapat. Ye, saya tahu kamu menjadi pembaca blog saya dalam diam. Saya lebih rela orang yang tidak dikenali membaca blog saya, daripada orang yang kenal rapat dengan saya. Kenapa ye? Sebab, lebih banyak yang perlu saya jaga dari segi penulisan saya. Nak kutuk orang pun tak boleh sebarang kutuk, takut-takut orang tu pun tengah baca ni ha...

Memang saya suka luahkan rasa marah saya, rasa kecewa saya, rasa sedih saya, di sini. Dan saya juga suka untuk menceritakan rasa gembira dan rasa bahagia saya. Kalau luahan rasa marah saya tu, ada kaitan dengan orang yang terdekat dengan saya, nampaknya kena lebih berhati-hati lepas ni. Tak boleh ikut suka macam dulu-dulu. Kang tak pasal-pasal kena perli. Kadang-kadang cerita biasa-biasa mengenai diri saya pun boleh jadi isu. Pasal bantal busuk pun, boleh kena perli kat ofis. Macam mana? Ok2 jangan bangkitkan lagi isu ini yer...

Yang bestnya, En. Tunang beritahu Mak beliau pun membaca blog saya. Oops, kena jadi lebih sopan santun. Hahaha! Macam hipokrit pula. Baru-baru ini, saya ditegur oleh seseorang, mengenai saya yang terlalu exposed tentang persiapan perkahwinan saya. Dia minta saya jangan beritahu semua. Saya cuma cakap, semua ni untuk anak-anak. Hehe... Ok, buat pengetahuan anda, bukan semuanya tentang persiapan perkahwinan saya, diceritakan di sini. Kalau saya cerita pun, cuma sekadar cerita, tanpa gambar sebenar kan. Gambar-gambar yang ada tu, saya google jer. Tapi kalau ada info menarik untuk B2B, tak salah saya kongsikan kan? Hmm, apa-apa ajalah...

Bagi saya, orang yang tidak menulis blog, tidak akan tahu betapa seronoknya menulis blog. Betapa seronoknya, dapat mengimbau setiap kenangan dalam kehidupan kita di sini. Tak kiralah, pahit atau manis. Dan bagi saya juga, di sini kita memperoleh ramai kawan baru dari seluruh pelusuk dunia. Wah, gitew... Bukankah saya bertemu dengan En. Tunang di sini juga...

Nota Hati : Nak cuba jadi blogger tegar. Hehehe...


No comments: