:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday, 4 November 2009

Tercipta Untukku : Jarak = Rindu

Sedangkan berpisah sekejap pun kamu sudah rindu sama yang tersayang. Inikan pula, berpisah lama, dengan jarak yang agak-agak boleh tahan la. Boleh tahan rindu? Lama-lama boleh jadi dendam tau!

Kami memang PJJ (Percintaan Jarak Jauh). Saya di Bangi-KL & beliau di Melaka. Jauh? Dari Bangi ke Ayer Keroh, tol = RM 13.90, petrol = RM 20.00 ++ & masa = 1jam - 1 jam setengah. Perjumpaan? Kadang-kadang sebulan sekali je...

Walaupun jarak memisahkan, dan kami bukanlah seperti pasangan bertunang yang lain mungkin, berjumpa selalu. Tak apalah, kalau ini yang bisa menghangatkan cinta kami kan? Janganlah hangat-hangat tahi ayam pula. I tak nak U.

Saya tak pernah kesal, malah bersyukur. Fikirkan, ada pasangan tu yang dipisahkan laut. Oh, nak jumpe kena terbang. Syukurlah ye, syukur.

Sebenarnya, entri ni cuma nak beritahu yang saya rindu sama tunang saya. Hehehe...

6 comments:

fara said...

hurm..
i pn smaa mcm u..

time bercinta PJJ seoul,korea-tronoh,perak

time bertunang PJJ bangi-kertih

time nk kawen ni ...
sile rujuk my latest entry..
http://haribesar.blogspot.com/2009/11/love30-dugaan.html


hebat tak :|

_Gnie_ said...

aduh, ini dugaan namanya kan. sabar jelah. moga2 ia menguatkan lagi kasih sayang...

-yani- said...

takpe.. jarak jauh ke dekat ke..
yg penting kite masing2 dh faham and leh terima dh cukup okay dh tu

_Gnie_ said...

betul tu yani. yg pntg kprcyaa & kesetiaan. anggap jelah ujian kasih sayang...

MyRule said...

x jauh... :P

me balik melaka-shah alam.. 2 minggu sekali.. :)

_Gnie_ said...

MyRule : Kl sy larat nk ulang-alik, xpe gak. nk kawen ni, kena byk menyimpan kan.
ini kan mcm penguat kasih sayang.. ececeh...