:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 7 October 2009

Kesayanganku Buat Hal ~~ Putih.. Putih..

Semalam, dalam pukul 6 baru sibuk-sibuk mahu pulang. Saya bergegas la sebab mahu berbuka puasa di rumah. Tak mahu la di dalam kereta lagi. Sampai di B3, masuk kereta, time nak start enjin, tak boleh pulak. Cuba sekali lagi, pun tak boleh. Takleh jadi ni. Ofismate ramai dah balik. Tengok kat sebelah ada lagi kereta Iwan. Bolehla diminta tolong. Kalau nak call dari B3 tu, mintak maaf la. Nama pun bawah tanah kan... Cepat-cepat saya naik blk ke ofis, nk mtak tlg sapa2 yg ada.

Saya call driver nak pinjam jumper. ap-apa hal pun, saya nak jugak bwk balk kereta ke rumah. Tak nak la tinggalkan di ofis. Kat B3 lak tu. Dibuatnya hujan lebat sampai banjir, abislah... KL kan, bkn leh agak-agak. Saya taknak menanggung risiko. Nasib baik jumpa jumper, pinjam daripada Maintenance.

1st jumping dengan kereta Iwan, ok lepas... Saya pun teruslah bergerak untuk pulang ke rumah. Iwan di depan saya ye. Lepas je kaunter tiket, Iwan ke kanan, saya ke kiri, dan putih buat hal balik. Berhenti di simpang lak tu. Dah la kereta auto. Mana la boleh nak tolak. Saya keluar, minta tolong penjaga tiket tu. Nasib baik ada lagi driver bangunan sebelah tu. Jadi mereka beramai-ramai mengerumuni Putih. Jumping dengan kereta Kelisa. Haha! Tak lepas ye... Kelisa nak tolong MyVi? Tak dapek la... Kemudian lalu kawan ofis saya, naik kereta Proton Saga lama. Kami try guna kereta dia, dan Alhamdulillah lepas...

Saya memang dah cuak. Saya nak balik Bangi ni. Perjalanan dalam 30km. Kalau enjin mati lagi tengah jalan. Famili saya kat Bangi. Kesin pulak dorang nak kena datang KL. En. Tunang? Takkan nak suh datang dari Melaka semata-mata sebab ini. Cam manja sangat la pulak kan. Nasib baik akak tu sehala dengan saya. Beliau nak balik ke Kajang. Maka beliau dengan sukarelanya, mengikut saya dari belakang.

Sampai di tol Kajang, kami berpisah. Beliau ke kiri saya ke kanan. Lama sangat nak tunggu lampu merah tukar hijau, Putih buat lagi. Ye, berhenti di tengah jalan. Laju saya call ayah minta beliau datang cepat. Sikit lagi nak sampai umah ok. Putih, putih... Napelah tak sabar sangat ni.

Ayah sampai dengan adik saya. Kami buat jumping kali ketiga, dan laju saya terus balik umah. Memang nak cepat sampai umah sebab saya sangat lapar plus terlupa nak buka puasa.

Pagi ni start enjin, ok pulak. Putih, kau memang sengaja menguji aku kan? Tapi sebab saya dah msg bos ambik EL, maka saya di rumah la ni. Ingatkan nak kena tukar bateri. Tapi faham-faham jelah, lepas-lepas raya ni. Kang ada lak yang tak makan sampai hujung bulan. Haha!

No comments: