:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday, 14 May 2010

Raikan Cinta : Detik Di Nanti

~ dengan pengapit tersayang ~

Akhirnya detik yang dinanti-nantikan, tiba jua. Saya pun tak sangka, macam tiba-tiba je 1 Mei. Boleh? Hehehe...

Pagi-pagi dah bangun untuk solat Subuh. Sebenarnya, tak boleh tidur pun. Kalau tidur pun terjaga-jaga. En. Tunang (masa tu) pun menghadapi masalah yang sama. Kejap-kejap call. Hehe...

Dah solat, siap-siap mandi semua, saya kemas-kemas apa yang patut. Sementara tunggu MUA saya sampai. SMS En. Tunang dengan soalan sengal, "Takut tak?". Nak tau apa jawapannya? "Jangan tanya...". Oh, takutlah tu. Hahaha...

Pukul 8 Kak Emi sampai, saya baru sudah makan. Makan kenyang-kenyang tu, takut lapar pulak nanti kan. Tapi minum sikit je. Takut kang tiba-tiba nak kencing, satu hal la pulak. Hehehe... Tadah muka kat Kak Emi, sambil borak-borak dengannya. Tunggu sepupu-sepupu saya datang untuk siapkan hantaran buah dengan tepak sireh.

Mula-mula relax je.. Sampai pukul 10, saya dah mula rasa kecut perut. Pulak tu, orang sebelah sana dah sampai. Mereka bertanggak di rumah Mak Long En. Tunang di Seksyen 4. Berapa kali saya cakap dengan Kak Emi, "Saya takut ni Kak...". Biasalah, kalau ada orang dengar mesti dorang cakap, "Alah, bukan ko yang nak lafaz pun. Ko duduk je dengar...". Tapi, tipulah kalau tak cuak kan?

En. Tunang dan keluarga sampai tak lama lepas tu. Terus masuk dalam rumah. Lagi la gelabah. Pastu datang pulak sepupu-sepupu saya datang menyakat, cakap dah nampak bakal suami saya yang hensem tu. Oh, mana boleh tahan. Dorang dah tengok dulu. Saya tak dapat lagi neh. Dah la rindu... Hehehe...

Mereka bersarapan di ruang tamu. Sambil berlaku sesi penyerahan hantaran. Kiranya terus tukar-tukar hantaran kat rumahlah. Tak payah bawak naik ke surau. Walaupun surau sebelah rumah je... Bawak naik untuk akad nikah, cuma duit mas kahwin dan emas batal air sembahyang.

Dalam pukul 10.30 pagi, gerak ke surau. Saya lepaskan mereka semua pergi dulu. Baru saya gerak. Masa berjalan tu, rasa menggigil la kaki. Ingat Allah je... Takut+segan sebenarnya. Hehehe...

Alhamdulillah semua berjalan lancar. Macam saya cerita dalam entri ini. Saya hidangkan anda dengan sedikit gambar dari jurufoto amatur. Hari tu dari jurufoto pro kan. Boleh kan? Jom, layan...

~ sesi penyerahan hantaran ~

~ one shot.. tahniah! ~

~ penyerahan mas kahwin ~

~ sarung cincin pulak ~

~ kucup tangan 'suami' ok. wah, cam tak caye jer... ~

~ suami pula ya! ~

~ comel tak? hehehe ~

3 comments:

fana said...

sweet sgt pix pgntin berserinya muka, harap xtrlambat n ucap tahniah k. jom 4lo me k boleh kita brtukar2 crita.

~ thalhazlin ~ said...

I can see ur happiness dear! :)

♥Cik Fariza♥ said...

Manis !!!
Tahniah.
Selamat pengantin baru.
Semoga kekal hingga ke akhir hayat.