:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 3 July 2008

Cerita Dalam Komuter

Cam biasa, kl naik komuter pg2 ni bkn dpt duduk pn...
Aku xhrp pun...
Cuma arini masa aku naik, ada sorg akak ni gn 3org ank dia...
akak tu dpt la duduk gn anak nye yg kecik...
tgh nyusu pun...
selang sblh dia pun akak ni bwk anak gak...
tgh2 atr dorg ni adlh sorg akak ni...
tido...
akak yg bwk ank 3 org ni, kira yg sulung je agk bsr sket...
dlm 6 ke 7 thn kot...
yg kedua tu 3 ke 4 thn la...
yg aku nk citer ni...
sian kat anak2 dia...
korg tau la betapa sesak nya komuter kl time org nk g keje...
akak ni ank branak, siap bwk beg bsr lg...
cm nk blk kg rasanya...
laki nye xde lak...
akak ni msti xsgka yg kl naik komuter nyer mmg la ramai sgt gn org...
ank2 dia yg dua org ni, cm dh agk pnt la bdiri...
yelah aku naik dr UKM pun, dorg dh ada kat dlm tuh...
akak yg dok sblh dia tu, leh wat xtau+ wat2 tido...
sian kat bdk2 tuh...
masa smpi kajang, org ramai la masuk...
tp lum sesak lg...
tgu la smpi serdang karang...
bl smpi serdang, org dh berpusu2 masuk...
bdk 2 org ni berdiri dkt lak gn pntu...
tp dorg yg masuk ni nmpk ada bdk kecik, kira msuk gn berhati2 la...
masa pntu dh nk tutup, ada lak sorg laki ni tiba2 je serbu masuk...
bkn sorg, tp 2 org, gn beg nyer...
tau2 jelah dlm keadaan mmg dh sesak, dia blsh je masuk...
trus la dihimpit nyer org kat dlm tuh...
kl org bsr2 aku nih xpe la lg...
mslhnye ada bdk kecik...
bdk tu terkejut trus la nangis...
masa tu ada sorg mamat kat tepi pntu yg mmg berdiri kat situ dr kat kajang lagi...
trus la jerit kat laki 2 ekor tuh...
"wei, ada bdk kecik la... jgn la tolak2!!"
laki2 dua eko tu, dh mmg nk sgt naik komuter tuh, wat xtau jelah...
trus la aku tarik bdk tu berdiri depan mak dia...
bdk tu trus letak kepala kat peha mak dia n tido...
akak kat sblh tu, leh wat xtau jek...
sabar jelah...
aku smpi kat bdr tasik, trus turun...
xtau la pe yg jd pastuh...

No comments: