:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Tuesday 17 April 2012

Oh, Kurang Dari 100 hari lagi...

Hari ni check ticker adik baby, tinggal kurang dari 100 hari je lagi. Perasaan? Berdebar-debar. Walaupun dah kali kedua, perasaan tetap sama. Sebab lain anak, lain caranya kan? Kina hari tu, lahir masa 38 minggu secara induce. Yang ini, harap dapat normal betul2. Macamlah hari tu, tak normal kan. Hehehe...

Alhamdulillah, dah selamat jumpa dengan pakar O & G, yang juga bakal sambut kelahiran adik baby nanti, insyaAllah. Di hospital yang sama, dan Dr yang sama juga. Dr. Fazlina Hanum di Pusat Rawatan Islam Az-Zahrah, Bandar Baru Bangi. Saya senang dan selesa di sana. Harganya juga berpatutan. Masih di dalam bajetlah.

Kiranya Sabtu minggu lepas, pertama kali check up dan scan dengan O & G. Kat klinik kerajaan, tak pernah scan pun :(, sebab mesin scan rosak. Patutnya kena scan masa 12 minggu kan? Kat sini memang tak ada. Dia suruh pegi buat sendiri je...

Alhamdulillah, dah tau pun jantina adik baby. Seperti yang dijangka, dan seperti yang kami inginkan. Mesti anda dapat teka kan. Hehehe... Yang penting adik baby sentiasa sihat dan aktif. InsyaAllah, minggu ke 34 ada check up lagi. Masa ni baru dapat tau keadaa baby yang sebenar. Kina dapat tau kurang membesar dalam perut masa usia ni la... Sebab tulah decide untuk induce sebab takut jadi apa-apa kat 'dalam' kita tak tahu kan. Kalau dah kat luar, kita dapatlah tengok dan nampak apa yang jadi kat dia.

InsyaAllah, ada masa saya akan ceritakan perbezaan masa mengandungkan Kina dengan adik baby. Memang ketara perbezaannya. Tunggu ya!

No comments: