:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 8 August 2011

Anak Saya Sudah 7bulan



Lama tak cerita pasal kesayangan saya ni kan? Dah 7bulan pun usianya. Macam sekejap je masa berlalu. Tau-tau dah 7 bulan...

Sakinah sekarang makin melasak dan makin banyak akal. Tapi, lagi kerap saya merinduinya, sebab pasti teringat-ingat karenah dia. Adoiii, sekarang pun dah terbayang-bayang je muka budak kecik tu...

Meh saya list kan apa yang dah pandai sangat budak ni buat :
  • Dah pandai meniarap since 4 bulan lagi. Tapi baru dalam 1-2 minggu ni nak ke depan itu pun sikit-sikit je...
  • Dah mula angkat bontot, dalam masa yang sama cubaan nak ke depan tu. Semalam dah boleh angkat bontot lama sket, tapi tak pandai nak ke depan. Ke belakang lagi pulak. Mengamuk la dia. Haha!
  • Walaupun dia belum pandai ke depan, tapi satu rumah dia dah tawaf, dengan cara bergolek-golek. Ini dia memang professional. Tak payah risau takut dia terhantuk ke apa, sebab dia pandai nak bajer. Hehe...
  • Saya mula ajar dia makan since 5bulan lagi. Tapi dia macam nak tak nak je. Masuk 6 bulan je, dia sungguh-sungguh makan. Satu hari saya bagi 2 kali. Pagi n petang. Petang kalau tak makan, nanti malam dia mengamuk sebab lapar.
  • Dia dah pandai minum air dalam cawan. Sejak saya ajar dia makan, dia mula pandai minum dalam cawan. Asalnya saya selalu dokong dia kalau saya nak minum. Dia tengok saya minum, macam nak je. Saya bagi jelah... Pandai pulak... Apa lagi, sekarang lepas makan, bagi minum guna cawan jelah.
  • Sangat suka dengan stering kereta. Pantang bagi peluang, habis dijilatnya. Hehe...
  • Kina dah pandai bagi respon. Lagi-lagi kalau nampak saya nak amik dia balik dari rumah BS. Menggeletek-geletek kesukaan dia. Macam manalah saya tak sabar-sabar nak balik. Hmmm...
  • Dah boleh duduk, tapi kami yang dudukkan la. Belum pandai duduk sendiri lagi...
  • Sangat suka kalau kita nak mandikan dia. Suka main air!
  • Mulut bising dan kuat membebel. Tapi cuma pandai sebut Baabah... Bubu tak de lagi... :(

Itu je yang saya ingat. Alhamdulillah, Sakinah sihat dan aktif. Cuma sejak minggu lepas dia kena batuk n selsema, berjangkit dari kawan-kawan kat rumah BS. Tapi melasak tetap melasak. Takde cuti...

Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments: