:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Saturday, 12 February 2011

Rindukan Saat Itu

Bila terbaca blog-blog ibu mengandung, teringat pula saat itu. Saat yang tersangat indah itu. Masih terasa-rasa lagi saat Sakinah masih di dalam rahim ini, aktif menendang-nendang sampai terbonjol-bonjol perut Ibu dia ni. Oh, rindukan saat itu!

Masa mula-mula lepas bersalin tu, macam tak percaya, Bb yang kat dalam perut ni dah keluar. Sampaikan kadang-kadang masih terasa Bb mengeras. Tapi, bila tengok Sakinah kat sebelah, baru tersedar diri. Haha! Kelakar kan?

Sekarang bila terbaca blog-blog ibu mengandung yang sedang menunggu hari, teringat balik masa suspen menunggu masa Sakinah nak keluar. Teringat-ingat lagi kesakitannya. Terasa-rasa lagi debarannya. Dan yang penting, segala kesakitan itu, digantikan dengan kelahiran Annaurah Sakinah. Alhamdulillah...

Buat ibu-ibu yang sedang menanti hari tu, semoga diberi kekuatan untuk menghadapi saat-saat getir itu. Ingat, pengorbanan kesakitan itu akan digantikan dengan anugerah Allah yang tiada nilainya. Selamat Menjadi Ibu!


~ masa hujung pregnancy. sangat bam bam! ~



 ~ masa mengandung tak pernah nak share gambar ni kan... ~

1 comment:

Three Musketeers said...

Salam perkenalan from me...:) Comelnyer maser pregnantt dulu...:)