:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 22 November 2010

Tungku Batu ke Tungku Moden


Macam saya cakap aritu, insyaAllah minggu ni akan membeli set bersalin bersama bengkung. Pilihan sudah dibuat ya! Tinggal tunggu duitnya saja. Hehe...

Ingatkan kalau boleh nak beli tungku sekali. So, kira complete la barang-barang untuk berpantang nanti. Masih survey pasal tungku ni.
Kalau ikutkan, Mama memang ada tungku batu yang ditempah, untuk diguna masa berpantang kami adik-beradik dulu. So, saya sangat berharap, ianya masih ada dalam simpanan lagi. Tapi sangat sedihlah, bila benda yang dipinjamkan, telah dipinjamkan juga kepada orang lain, dan telah berpindah dari satu tangan ke satu tangan. Dan akhirnya, tuan punya pun tak tahu di mana batu tu sekarang. Oh, sedih ok... Batu tu sangat berjasa, tapi dah hilang pula. Memang tak ada rezeki saya untuk menggunakannya. Teringat-ingat rupa paras batu tu. Huhu! Batu pun boleh jadi cerita kan?

Ok, ok... Tutup cerita sedih. Cerita banyak-banyak pun, bukan boleh dapat balik benda tu. Maka, redha jelah yang sesungguhnya saya kena beli juga tungku ni. Kalau ikutkan sekarang dah ada tungku moden. Alternatif kepada tungku batu yang dolu-dolu tu. Kalau dulu, tungku tu dibuat dari batu sungai. Sekarang tak lagi. Dah tak berat sangat macam yang dolu-dolu punya tu. Pastu, tak payah dah panaskan atas api. Panaskan guna elektrik je ok. Canggih tak?

Nak info lagi, boleh tengok sini ok...

Kalau ikutkan, Mama dah ada benda ni. Digunakan untuk kurangkan lenguh-lenguh kaki. Kalau Mama cakap, tak payah beli dah, so legalah... Tapi kalau kena beli pun, bukan mahal sangat pun. Lagipun banyak kegunaan tungku moden ni. Nama pun tungku moden kan.

Jadi apa lagi? Jom ramai-ramai kita beli. Hehe!



No comments: