:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Saturday, 2 October 2010

5 Bulan = 24 Minggu = 6 Bulan

Arini genap 24 minggu. Sekejap je rasanya. Masih terbayang-bayang lagi saat pertama kali mengetahui diri ini mengandung. Sekarang bb pun dah makin ligat dan lasak kat dalam ni. Syukur, Dia beri kami rezeki secepat ini. Alhamdulillah...

Semalam genap usia perkahwinan kami yang kelima bulan. Ini pun rasa macam sedar tak sedar je. Walaupun baru lima bulan, kadang-kadang terasa macam dah lama bersama. Biasalah, kehidupan rumahtangga, tak semua manis. Tapi, tak semua yang pahit itu, sesuatu yang tak baik. Masih lagi dalam tempoh menyesuaikan diri, dan mengenali hati budi masing-masing. Asal ada sistem barter, memberi dan menerima, insyaAllah, semuanya baik-baik sahaja.

Ujian, dugaan dan cabaran itu sebenarnya tanda kasih-sayang Dia buat kami. Sabar dan redha, menjadi pegangan. Moga kehadiran si kecil ini nanti, memberi rezeki dan kebahagiaan buat kami sekeluarga. Ameen...

2 comments:

cIk pEnNa said...

sudah 5 bulan ye kamu kawen..
sedar x sedar kan..

jaga baby dlm perut baik2 ye..
doakan sy jua murah rezeki seperti kamu..

=)

♥ sha ♥ said...

eh ramainye bloggers yg due dkt2 ni kan. awk dah start beli brg ke mazni?