:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Tuesday 15 June 2010

Diam Saya, Berisi Juga Rupanya...

Saya ingatkan, bila saya berdiam diri, tidak akan ada yang berkata-kata. Bagi saya, diam lebih baik, daripada menambahkan lagi dosa, dengan berkata yang bukan-bukan. Lebih baik saya diam, daripada saya beremosi tidak tentu hala. Banyak yang perlu dijaga. Kandungan saya, dan tentu sekali nama baik suami saya.

Kita wajar menegur kawan kita, kalau dia melakukan silap. Ada banyak caranya kan. Saya tahu, dia sukar ditegur secara terang-terangan, kerana emosinya yang kadang tidak tenteram. Kadang pula, terlalu mudah melenting. Daripada menambahkan sakit hati saya, dan daripada saya mengeluarkan kata yang bukan-bukan, diamlah yang terbaik.

Namun, saya masih manusia biasa. Kadang-kadang, marah juga rasa di hati dengan gerak lakunya yang emosi selalu. Kata-kata saya di FB, rupa-rupanya menyebabkan dia terasa. Walaupun, asalnya saya tidak tujukan pada dia. Sebab saya tidak tahu, siapa yang mengata saya di belakang. Tapi, bila dia mula beremosi begitu, saya tahu, dialah orangnya.

Dan tanpa disangka, kerana itu, saya dibuang dari senarai kawannya. Emosi kan? Ke saya yang emosi? Tak apalah, tak kisah pun. Tapi, terserlah sungguh perangai kebudak-budakan itu. Kelakar kan?

Kalau dia terbaca entri ini, janganlah terasa sangat. Sebab saya tak tulis pun nama kamu di sini. Dan selama ini pun, saya tak pernah nak tulis nama kamu pun. Saya rasa tidak akan ada yang tahu itu kamu. Kamu sendiri yang terasa.

Sekian.

p/s : emosi juga saya kan? hehehe...

1 comment:

Queen said...

heee..pernah mengalaminya...sendiri yang terasa..sendiri yang buang kita...geee..buat tak tahu saja..sebab?..malas nak layan