:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Sunday, 11 April 2010

Jurnal 2 Hati : 083 - Banyak Nak Cerita

Saya sebenarnya memang ada banyak nak kongsi dengan pembaca semua tentang persiapan majlis saya. Tapi tak tau nak mula dari mana. Nak kata banyak sangat, macam tak. Tapi lately, memang sangat sibuk. Lagi-lagi time hujung minggu.

Hari ini sahaja saya menghabiskan satu hari mengemaskan bilik pengantin tu. Bukan kemas-kemas je, siap dengan mengecat sekali. Hahaha! Memang tak plan pun. Ikutkan, saya tak perlu pun nak cat bilik tu, sebab bilik tu, memang baru buat untuk saya. Tentulah sudah siap dicat semua semasa proses renovation tu. Tapi, memang ada sikit masalah yang mencacatkan dinding bilik tu. Ada banyak retak. Jadi, Ayah dah tampal dengan plaster, awal minggu aritu. Siap cat semua yang dah tampal plaster tu. Tapi, entah mana silapnya, warna baru tu tak kena dengan warna lama. Hari ini, saya memang plan nak alihkan katil tu dan meja mekap tu. Jadi, ambil keputusan untuk cat je satu bilik. Nasib baik cat cukup, tak payahlah pegi beli lagi. Lega sangat!

Kesannya, saya sangat penat sekarang ni. Saya dah alih-alihkan barang-barang juga. Dan tak lupa, pasang langsr baru. Wah, semangat kan? Hehehe... Takut sebenarnya. Sebab tak lama dah sangat. Dalam kepala saya ni, ada macam-macam yang nak dibuat. Harap-harap sempatlah.

Oh, ya! Minggu lepas, Mama dan Ayah ke Klang untuk berjumpa dengan vendor cenderahati. Rupa-rupanya ada banyak sangat pilihan berbanding yang dalam katalog tu. Lepas bincang-bincang, tukar cenderahati lain. Sebenarnya, sebelum ini plan untuk bagi kek bahulu gulung. Tapi sebab kek itu tak tahan lama, kami tukar pilihan la. Apa dia? Tunggu...

Itu jelah dulu. Tak larat sebenarnya. tapi bilik tu tak habis hias lagi. Nanti-nanti saya sambung lagi ya!

2 comments:

.. faizuRa .. said...

salam perkenalan..
mesti best kn bt preparation for W-day..
nway, selamat menempuh alam perkahwinan ekk..:)

Ija1202 said...

dah x lama ni....semoga semuanya berjalan lancar...yg penting kesihatan tu pun perlu dijaga ya... :)