:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 23 April 2010

Dekatkan Kami...

Entri dari Ustaz Hasrizal, beberapa hari yang lepas, mengenai 'Perkahwinan Jarak Jauh', benar-benar memberi saya panduan, tentang sesuatu yang bakal saya hadapi nanti. Saya dan En. Tunang memang berjarak jauh, dari mula kenal, ke alam percintaan, dan seterusnya kini ke fasa pertunangan. Minggu depan, kami akan menghadapi situasi Perkahwinan Jarak Jauh. Mampukah kami melaluinya? Doakanlah yang baik-baik ya!

Benar, seperti kata Ustaz Hasrizal dalam entri tersebut, "Perkahwinan Jarak Jauh adalah lumrah bagi pasangan yang baru berkahwin. Tetapi hendaklah ada tempoh masa, diikuti usaha untuk hidup bersama. Selepas rindu berjaya diatasi, 'keselesaan' saling berjauhan, menjadi racun yang membinasakan!". Dan topik inilah yang menjadi perbincangan, kami, bakal suami-isteri ini. Memang sukar untuk dicapai kata putus, sedang kami masing-masing punya kerjaya sendiri. Namun, sayalah yang perlu beralah di dalam situasi ini. Bukankah tempat isteri itu di sisi suami?

Saya bersyukur kerana, tempat saya mencari rezeki kini, punya cawangan di tempat bakal suami. Surat sudah dihantar, dan saya tidak kisah untuk ditukarkan ke department lain pun. Asalkan saya bisa dekat dengan suami saya. Itu sahaja... Pada masa yang sama juga, saya mencari peluang lain di sana. Namun jalan terakhir, jika dalam tempoh masa yang kami tetapkan, tiada perubahan juga, saya memilih untuk korbankan kerjaya saya. Tidak mengapalah, kalau itu yang terbaik.

HR baru menghubungi saya tadi. Doa saya, moga punya jawatan kosong di sana, yang sesuai dengan jawatan saya kini. Sangat-sangat berharap, kerana saya tidak pasti, kuatkah saya untuk melalui keadaan begini. Doakan yang terbaik buat kami ya!

1 comment:

cikteratai said...

Semoga dapat tinggal bersama selepas kawennn..huhuhu..anyway
mcm sy dah dua bulan kawen still PJJ dalam usaha mencari kerjaya dekat dengan suami..moga2 rezeki itu ada....