:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 4 March 2010

Memang Kami Tak Sependapat

Kenapa sejak akhir-akhir ini, kami sering berbeza pendapat?
Kenapa kami sering bertelagah tentang perkara kecil?
Kenapa kami saling menyakiti antara satu sama lain?
Kenapa sukar kami saling memahami, sedangkan perhubungan ini telah terjalin begitu lama...

Saya tak nak melukai hatinya, tapi dia sering membuat saya kecil hati.
Dia selalu marah bila saya bercakap kasar, padahal saya cakap biasa je, sama seperti dia selalu buat.
Saya taknak melawan cakap dia, jadi saya diam.
Tapi dia marah-marah bila saya diam.
Dia selalu mengungkit kisah-kisah lepas yang mahu saya lupakan.
Saya sedih sebab saya tak tahu pada siapa saya mahu luahkan.
Saya cuma mahu minta pendapat, tapi dia cakap saya salahkan dia.
Tak terlintas dan tak terniat pun untuk salahkan dia.

Saya tahu saya banyak susahkan dia.
Dari dulu-dulu lagi.
Tapi saya dah tak lama dah lagi bersama dia.
Saya tahu saya akan pergi juga lepas ini.
Saya harap dia bersabar, sebab saya tidak akan susahkan dia lagi.

Saya cuma nak ucapkan terima kasih dan saya mohon maaf sangat-sangat!
Saya tetap menyayangi dia hingga ke akhir hayat saya.

Nota Hati : Sekadar luahan rasa...