:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Saturday 6 February 2010

Saya Muhammad Danish Haikal

Assalamualaikum. Nama saya Muhammad Danish Haikal. Saya sekarang ni tengah tido sebenarnya. Tapi, ibu saya bawak saya pegi jalan-jalan ke pejabat ibu. Saya rasa sangat seronok sebab, kawan-kawan ibu semua kerumun saya. Nak tengok saya. Macam saya ni artis pulak. Tapi, saya ngantuk sangat. Jadi, tak larat nak bangun. Yelah, tiap-tiap malam saya main-main dengan ibu dan ayah sampai diorang penat. Jadi bila siang saya tido la.

Kalau nak tau, ibu saya panggil saya baby bertuah. Masa saya duduk dalam perut ibu, ibu saya telah dapat naik pangkat. Bila naik pangkat, gaji pun naiklah kan. Lepas tu, beberapa hari lepas saya dilahirkan, hospital tempat saya tu ada buat cabutan hamper bertuah, dan sayalah yang sangat bertuah itu!

Sekarang ibu saya dah berhenti kerja di tempat lama sebab ibu saya dah dapat kerja kat tempat lain yang lagi best. Kerja gomen tau! Gaji ibu pun dah naik. Ayah pun sama juga. Hari tu, ayah baru je dinaikkan pangkat. Saya sangat seronok sebab membawa tuah buat kedua orang tua saya.


Ini gambar saya dengan Makcik Mazni. Nampak tak saya tengah tido. Tadi ibu saya sibuk berjalan-jalan satu ofis, jadi dia tinggalkan saya kepada Makcik Mazni ni. Saya tau mesti Makcik Mazni penat pegang saya, sebab saya sangat comel.

Kepada siapa-siapa yang nak berkahwin, jangan takut untuk dapat baby macam saya. Sebab kami ini pasti akan membawa tuah. Tak percaya? Cubalah...

No comments: