:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 25 November 2009

Saya Sangat Stress!!!

Hujung tahun adalah waktu yang paling tidak disukai. Sebab? Banyak sangat kerja, dan banyak sangat dateline yang perlu dikejar. Bukan-bukan, dateline yang kejar saya. Banyak sangat sampai tak tahu nak buat yang mana dahulu. Sebab semuanya penting-penting belaka.

Tetapi kerja yang banyak pun, tidak membuatkan saya stress lagi. Tapi kalau dapat bos yang hanya tahu bercakap, tapi tak tahu buat, ini yang memang stress sangat2! Saya tak nak tunjuk yang saya sangat menyampah dengan perangai hipokritnya itu. Tapi, saya tak boleh la. Cuba kamu bayangkan, kerja itu adalah kerja dia, dah la tak buat, tak keluarkan arahan pun. Sebab dia tak faham pun apa yang perlu dia buat. Dan kemudian, anak-anak semut ni la yang kena maki dengan bos besar ok. Dia tu bos kecik je, tapi berangan banyak bos besar sangat. Kalau boleh semua kerja yang perlukan dia yang buat, cuba dia nak elak. Patu dia buat-buat bangang macam tak tahu langsung. Tapi, dia tu kan bos, umur pun dah banyak, takkanlah simple thing about akaun tak tahu langsung?! Tolonglah...

Saya, bukan saya je, tapi kami. Kami memang dah tak tahan dengan perangai dia ni. Kalau setakat tak nak buat, tapi tahu & faham apa bendanya, takpe lagi. Dah lah tak nak buat, tak tahu, pastu tak faham pula. Helo, this is basic je ok! Nampak tak? Bos besar, yang dah tentu-tentu lebih besar la daripada dia, pun boleh buat, apa yang kami buat. Takkanlah dia tak nak buat langsung. Kalau tak buat, macam mana nak tahu, macam mana nak faham?

Pernah tak kamu jumpa, dengan seorang bos yang bertanya kepada orang bawahan dia, apa yang dia perlu dia buat. Saya ulangi, tanya kepada orang bawah ok. Bukankah sepatutnya dia yang fikir apa yang perlu dibuat, dan dia yang bagi arahan tu kat kami. Pelik kan? Inilah seorang yang bersandar pada jawatan bos, tapi tak tahu nak gunakan jawatan tu macam mana.

Kalau kamu jadi saya, kamu marah tak? Saya sangat marah ok. Sampai bila kena jadi macam ni. Dia tu harap mulut je manis, tapi hampeh! Kerja semua kami yang buat. Yang kena marah dengan bos besar pun kami juga. Dia tu cuma boneka bos je. Tolonglah blah dari sini!

No comments: