:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 8 October 2009

Tercipta Untukku : Memasak Untuk FMIL (utk FH juga)

Semalam, saya kan bercuti. En. Tunang bersama ibunya ke KL untuk urusan haji di bangunan Tabung Haji. Lepas tu, secara tiba-tiba mereka decide untuk ke rumah saya. Ye, saya di rumah. Masa itu pukul 2, dan mereka belum lagi makan tengahari.

Jadi, saya tanpa mama di sisi, memasak untuk tetamu yang datang. Hahaha! Nasib baik tak ramai. Kalau ramai, mesti berpeluh saya. Nak tau saya masak apa? Very simple k... Sambal udang, sayur campur dan ayam goreng. See, very the simple kan. Saya tengok apa yang ada dalam peti ais, pastu saya belasah jelah.

Nasib baik mereka cakap sedap. Tak taulah kalau sebenar sebab lapar kot. Hahaha! Yang penting En. Tunang dan adik beliau makan bertambah ye. Seronok sangat!

Malam tadi tanya betul-betul pada beliau, betul ke sedap. Beliau cumu cakap, ' Mak cakap lulus'. Hehehe. Lulus je ke? Ingatkan cemerlang. Tak, tak... Saya masak cincai-cincai je. Pun boleh lulus. Kalau masak betul-betul, agak-agak cemerlang x? Ada contoh bakal menantu kesayangan tak? Ekeke...

No comments: