:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 30 September 2009

Catatan Eid Mubarak 1430

Saya tahu dan saya sedar yang ramai di kalangan rakan-rakan blogger, menceritakan pengalaman berhari raya masing-masing. Tinggal saya je, tiada lagi. Sebenarnya, bukan tiada, tapi mood untuk menulis panjang-panjang itu yang tiada. Masa memang ada. Tapi penyakit M tu kan mengatasi segala-galanya.

Lagipun, tiada gambar. Saya lihat para blogger semua punya gambar hari raya. Saya? Xrasa pun mahu bergambar. Itulah sebabnya kot. Kalau adapun, gambar masa bermain bunga api+mercun malam raya hari itu. Hehehe...

Apa yang pasti, raya tahun ini diraikan sebagai tunangan orang & insyaAllah yang terakhir sebagai 'orang perseorangan'. Hahaha! Single la... Best ke? Best la kot bila makin banyak soalan yang nak kena jawab. Antara soalan yang popular:
" Bila langsung? "
" Tunang orang mana? "
" Tunang keje apa? "
" Tunang keje kat mana? "
" Dah pegi rumah tunang ke? "
" Tunang dah datang rumah? "

Tapi ini yang paling best saya rasa; " Tahun depan raya rumah sini ke rumah tunang? ". Suka hati je kan. Takkan la saya nak tanya kat tunang saya, " Tahun depan kita raya mana? ". Nikah pun belum. Tapi yang saya yakin, mungkin kat tempat saya la kot... Bukankah raya pertama seharusnya bersama keluarga isteri. Itu orang-orang tua cakaplah. Petua rumahtangga bahagia la...

Apa yang paling menyeronokkan, kami sekeluarga (7 orang) semuanya pulang ke kampung mama & ayah di Sungai Sumun dan Hutan Melintang. Ya! Sudah lama kami tidak pulang beramai-ramai begini. Dan semoga ianya berterusan ke tahun-tahun akan datang. Selagi ada orang-orang tua di kampung untuk diziarahi. InsyaAllah.

Okeh, saya malas mahu meng'upload'kan gambar. Tunggu la nanti bila saya rajin. Hehehe...

No comments: