:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 22 October 2008

Manusia Ke Namanya Ni???

Aku sgt marah ok...
Sgt marah, setelah membaca berita hari ini...
Adakah 'insan itu' layak dipanggil manusia?
Kenapa perlu jadi sebegitu kejam?
Sedangkan kita adalah makhluk-Nya yg dilantik menjadi Khalifah di atas muka bumi ini...

Ini namanya SIALAN...
#p/s: aku sesgt marah ok...


Petikan dari Harian Metro 22 Oktober 2008

PETALING JAYA: Seorang pemandu bas sekolah merogol seorang pelajar berusia 14 tahun dalam kenderaan itu dalam satu kejadian di Sungai Way di sini awal pagi kelmarin.Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi, lelaki durjana itu yang menjalankan rutin hariannya mengambil pelajar di sekitar Petaling Jaya menggunakan kesempatan ketika gadis itu menaiki bas dipandunya berseorangan.Difahamkan, pelajar malang itu yang juga penumpang pertama menaiki bas terbabit, dirogol pemandu bas itu yang membawa kenderaannya ke satu lokasi tersorok sebaik mangsa menaiki bas untuk ke sekolah.Lelaki itu menutup pintu bagi mengelak pelajar tingkatan dua itu menjerit meminta tolong atau lari menyelamatkan diri sebelum merogolnya.

Mangsa yang ketakutan selepas diugut, hanya mampu merelakan dirinya dirogol lelaki terbabit berikutan ketika kejadian tiada sesiapa berada di sekitar kawasan itu. Selepas memuaskan nafsu serakahnya, pemandu bas itu tanpa belas kasihan dan rasa bersalah meninggalkan pelajar berkenaan di tempat kejadian menyebabkan mangsa terpaksa berjalan kaki pulang ke rumah sambil menangis.Menurut sumber, bapa pelajar itu membawa mangsa yang masih berpakaian seragam sekolah ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya untuk membuat laporan.Susulan laporan itu, polis menahan pemandu bas terbabit bagi membantu siasatan.“Lelaki berusia 20-an itu ditahan kira-kira jam 1 tengah hari semalam (kelmarin). Suspek sudah berkahwin dan isterinya sedang mengandung anak sulung mereka,” katanya.Sementara itu, Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.“Lelaki itu kini ditahan dan akan direman mulai esok (hari ini),” katanya.

1 comment:

Anonymous said...

salam ziarah.. wah kita baca pun bengang tahap gaban.. tue bukan manusia tue namanye tutttt geram sampai x dapat nak uraikan huhuhu

anyway selamat berkenalan.. my blog ada mangga besar kalau sudi leh send email kat kita mya_zahar07@yahoo.com