:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 8 December 2011

Sebulan Lagi...




Alhamdulillah, hari ini genap usia Annaurah Sakinah 11 bulan. Sebulan je lagi, genaplah setahun anak dara saya tu.

Kalau nak cerita pasal Sakinah, memang ada je setiap hari. Dan saya bersyukur, perkembangan dia sama seperti bayi-bayi seusianya. Masih bayi lagi anak saya ni... Ni sikit cerita pasal Kina, yang saya ingat sekarang ni la...

  • Sangat suka makan! Saya masih sediakan bubur nasi, cuma saya tak blend la. Pagi, sebelum hantar ke rumah BS akan bagi dia makan nestum dulu.
  • Gigi baru ada 6 batang. 4 atas, 2 bawah & 2 batang gigi yang kat atas tu besar sangat! Hehe...
  • Dah pandai minum guna straw, & sangat suka minum air kosong. Saya memang akan bawa ke mana-mana cawan dia tu. Senang & xdelah dia nak minta menyusu kalau tengah jalan2 tu. Kalau dalam kete je, memang masa untuk 'isi minyak' la...
  • Kina dah lama mula memanjat, & semalam barulah nampak dia bertatih selangkah dua. Tu pun sekali je. Bila saya dirikan dia untuk jalan, dia terus duduk. Macam masih takut-takut lagi. Hehe...
  • Mulut memang kuat bercakap, tapi bahasa dialah. Yang kelakar tu, kadang-kadang dia akan menangis sekali dengan membebel entah apa-apa.
  • Sekarang memang dah tak boleh nak letak apa-apa hiasan kat atas kepala. Apatah lagi kalau pakaikan dia topi. Memang dia campak teruslah...
Ada banyak lagi rasanya. Tapi itu je yang saya ingat setakat ni. Hehe... InsyaAllah ulangtahun Sakinah yang pertama akan disambut di PD, masa Family Day bersama keluarga Babah Kina. Tak sabar rasanya. :)


No comments: