:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 12 November 2010

Pening + Keliru

Sekarang ni, selain tengah survey barang-barang bb, saya dah start survey set bersalin yang akan digunakan nanti. Pening juga rupanya, sebab kat pasaran, ada banyak sangat set bersalin pilihan. Ada yang mahal, dan ada yang murah. Terpulang kat diri masing-masing nak yang mana.

Sekarang ni, yang jadi lebih pening sebab kalau boleh saya nak cari set yang untuk luaran sahaja. Dan kalau boleh ada sekali bengkung & tungku. Tak payahlah nak pegi cari lain lagi. Kenapa saya cuma nak yang ada set luaran sahaja? Sebab, sebenarnya dari masa minggu ke-12 hari tu, saya dah start makan set Salindah. Saya dah beli set lengkap sampai lepas bersalin. Jadi, saya tak naklah kena makan banyak sangat. Lagipun, tak elok campur 2-3 jenama sekali kan.


Jadi, set makanan dalaman saya akan teruskan makan set Salindah tu. Yelah, dah beli kan. Cuma yang peningnya, untuk set luaran. Asalnya tak plan pun semua tu. Tapi kang marahlah Mama saya lepas bersalin tak berpilis, berparam semua kan. Hehe... Ikutkan jelah...

Kalau ikutkan Mama saya, suruh beli set bersalin Mustika Ratu Jamu Selapan tu. Katanya, bagus & murah pulak kan. Saya tengok pun, macam ok je. Bengkung semua dah ada. Cuma nak kena pegi cari tungku la pulak nanti. Kalau saya jadi ambil yang ini, jamu dia memang saya tak makanlah.


Sambil tu, saya ada juga survey set-set yang lain. Terjumpa pulak blog Kak Engku Bidan Bersalin. Lepas tu saya emel Kak Engku untuk tanya pasal set-set yang sesuai untuk saya. Kak Engku syorkan set Ibu Halimah Mak Dara. Oklah... Siap dengan bengkung & tungku herba lagi. Cuma tak ada minyak telon untuk bb la. Tu takpe, boleh cari lain.


Hari ni balik Bangi, nak bincang dengan Mama macam mana. Yang mana akan jadi pilihan hati nanti...

1 comment:

Queen said...

semoga semuanya selamat2 saje k!