:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 20 September 2010

Dah Mula Dah...

Tadi buat check-up untuk bulan ke-5. Alhamdulillah, semua ok2 je, cuma HB je yg makin turun. Risau gak la sket. Akibatnya, 2 minggu lagi nak kena datang lagi buat check-up. Tak apalah, demi anakku...

Ni nak cerita ni, start semalam, bb kat dalam ni mula menunjukkan keaktifannya. Dari pagi, ditendang-tendangnya perut ibu dia ni. Tak bolehlah lambat sket saya makan. Semalam juga buat pertama kali, Suami dapat rasa tendangan dari dalam ni ha. Sebelum ni, tak adalah macam ni. Sampai terkejut-terkejut saya dibuatnya. Tapi, seronok!

Kalau ikutkan kiraan, kandungan dah masuk 5 bulan. Tapi, bila saya pegi beraya, bila ada yang tanya, mereka cakap, perut saya nampak kecil. Kalau tak cakap saya mengandung, orang pun tak perasan. Baju kurung pun masih boleh pakai lagi.

Tadi masa nak pegi ke KD pun, risau juga. Takut kalau-kalau ada masalah. Tapi, bila diukur perut dengan usia kandungan, ok je. Berat pun naik banyak, berbanding bulan lepas. JM pun cakap semua ok, cuma kena makan makanan yang tinggi zat besi untuk naikkan HB.

Harap-harap 2 minggu lagi, semuanya akan ok. Doakan ya!

No comments: