:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 15 February 2010

Hasil Perlakuan Siapakah Ini?

Selepas satu, satu lagi kes yang sama berulang-ulang. Sepanjang minggu lalu sahaja, kita dihidangkan dengan kes-kes pembuangan bayi yang dibuat oleh hamba Allah, yang terlupa bahawa ada kuasa yang lebih besar dari mereka ini. Adakah dengan membuang anak yang tidak berdosa itu, dapat menutup keaiban yang telah mereka lakukan. Aib di dunia mungkin tertutup, tetapi aib di 'sana'. Hanya DIA yang tahu.

~ sumber : Berita Harian ~

Perasaan? Haruskah ada lagi perasaan sedih? Atau sebenarnya sangat marah dengan kekejaman demi kekejaman yang berlaku? Sukar untuk ditafsirkan. Menatap gambar sahaja, sudah cukup membuatkan hati ini terbakar. Ke mana perginya akal yang dikurniakan-Nya buat Khalifah di muka bumi ini? Bukankah kita diangkat darjat oleh-Nya untuk mengepalai dunia ini, tanpa melupakan kekuasaan-Nya.

~ sumber : Berita Harian ~

Selepas dihidangkan dengan berita-berita begini sepanjang minggu lalu, hari ini kita dihidangkan pula dengan berita yang lebih menyayat hati. Berita yang menjadi punca kepada kes-kes 'pembunuhan' bayi tanpa perikemanusiaan. Mereka inilah puncanya. Tidak serikkah mereka dengan paparan sepanjang minggu ini. Tidak tahukah mereka akan kesan dan akibatnya?

~ sumber : Kosmo ~

Anak-anak gadis sekalian, sedarlah... Bukan si lelaki yang akan menanggung kesannya nanti. Tapi, kamu yang akan membawa kesannya sepanjang hayat kamu. Percayalah, jika benar mereka ikhlas mahu memperisterikan kamu, tidak akan mereka lakukan begitu. Lelaki yang baik, akan menjaga kamu, bukan malah merosakkan kamu. Fikirkanlah ibu dan ayah yang melahirkan dan membesarkan kamu.



Saya terpana, kerana mereka yang tertangkap itu kebanyakannya anak gadis yang bertudung, malah yang paling dikesalkan adalah mereka ini pelajar IPT. Kalau belum nikah, sudah diberi, mahukah lelaki itu mengahwini kamu? Fikirkanlah...

Semoga kita semua dilindungi dari bala dan malapetaka-Nya. Ameen...

No comments: