:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 1 February 2010

Hari Ini, Hari Wilayah Persekutuan


Saya bukan orang KL. Saya tidak dilahirkan di sini, tidak pun dibesarkan di sini, dan tidak pernah pun belajar di sini. Tapi, memang rezeki saya sejak daripada tamat belajar hingga kini, saya dapat bekerja di sini. Di kotaraya Kuala Lumpur.

Rasanya ini tahun ketiga saya sapat meraikan Hari Wilayah. Oh, sudah tiga tahun saya mencari rezeki di sini. Sedar tak sedar je... Adakah tahun depan saya masih di sini? Adakah sememangnya sudah ditetapkan rezeki saya di sini? Mmm, tunggu jelah.

Bekerja di Kuala Lumpur, menghadapi keadaan kesesakan jalan raya hampir setiap pagi dan petang, kecuali cuti sekolah la, membuatkan saya rasa muak untuk datang ke sini pada hujung minggu. Walaupun banyak shopping complex yang best-best, terutamanya SOGO, tapi saya memang tak sanggup. Kalau ada yang ajak, tolonglah drive untuk saya, sebab saya memang tak sanggup!

Apa-apa pun, Selamat Hari Wilayah buat warga Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya. Tak kira sama ada anda memang rakyat Wilayah Persekutuan ataupun anda warga kerja di sini, Selamat Bercuti!

Nota Hati : Semalam nak muntah + nak menangis sebab kena masuk KL bersama En. Tunang.

No comments: