:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Tuesday 24 November 2009

Jurnal 2 Hati : 032 - Kad Jemputan

Kalau ikutkan majlis lagi 5 bulan. Takkan dah nak buat kad jemputan kan? Mungkin saya akan pergi buat tempahan pada Disember atau awak Januari nanti. Tempatnya dah ada pun. Kedai kawan Mama. So, dapatlah less sket kot.

Pada awalnya hari itu, saya plan nak D.I.Y je kad jemputan. Sebab saya memang suka benda-benda yang memerlukan idea yang kreatif ni. Tapi, ditentang pula oleh En. Tunang. Lagipun, bila difikir-fikir semula, bila masa pula saya nak mengerjakan untuk membuat kad yang mahu sampai tahap ribu tu kan. Kerja pun balik malam, cuti pun kerja. So, tempah jelah kan.

Saya ni sangat simple je orangnya. Jadi kad jemputan saya pun nanti, saya cuma mahukan yang simple-simple sahaja. Yang penting, tidak terlalu crowded hingga susah pula nak dibaca. Kang ada lak yang tak sampai majlis kang. Kesian pula kan.


Antara contoh kad-kad yang simple je bagi saya, macam kat bawah ni. Di ambil dari sini.



4 comments:

Beautiful Disaster said...

yup yup. kad kahwin selalunya buat yang simple ajelah. bukan nak kata apa. kita pun kekadang dapat kad kahwin dah abih majlis buang gitu aje. tak terpikir pasal doa yang ada dekat kad tu. sekarang ni semuanya shred elok2. tapi tulah. buat mahal-mahal, last2 orang shred. sedihnyer. macam duit kena shred.

MaZNi PutERi said...

betul la tu. yg pntg, kita ikhlas mnjmput mereka utk memeriahkan mjlis kn...

mama affan said...

gnie..bg ryna..yg pntg kita suka dgn idea utk kad tuh..tp ryna mmg x sanggup la berbelanja besar utk kad sbb pd akhirnya..hanya bbrapa yg akan disimpan..tp yg dibuang..pun banyak..ada maser lg nak survey..yg simple tp bermakna utk kita pun dah cukup..

MamaPatch said...

yer... betul ckp mereka. sy pun suka kat awk tu..sy dh post kat blog sy before ni.hehehe! simple & yg penting ade value utk kta sendiri. i like it!