:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday, 5 October 2009

Pemandu Malaysia, Tolonglah...

Hari Jumaat lepas, saya keluar agak lewat dari ofis, dalam pukul 6.30 petang. Kalau jammed di Kuala Lumpur tu, biasa la. Saya pun tak kisah sangat. Biasanya lepas je tol Sg. Besi, jalan dah clear dah. Tapi hari itu, dari jauh, sebelum masuk tol, saya dah nampak macam jammed je lepas tol. Saya peliklah. Sebab sepanjang saya menggunakan lebuhraya PLUS, tak pernah jadi macam tu. Jadi, saya call ayah saya, nak tau mungkin ada sesuatu terjadi. Dahlah saya puasa. Jangan tanya saya berbuka apa...

Memanglah saya jangka yang ada kemalangan berlaku. Tapi, yang menjadikan saya sangat geram, kemalangan itu berlaku di lorong sebelah arah ke Kuala Lumpur. Bukan di lorong arah ke selatan. Aduh, bikin saya panas neh! Yelah, perjalanan balik yang biasanya mengambil masa hanya sejam lebih, jadi 2jam setengah. Dari pukul 6.30 ptg, sampai rumah pukul 9.00 mlm.

Wahai pemandu Malaysia sekelian, saya tahu anda semua prihatin. Tapi janganlah terlalu prihatin sampai menyusahkan ramai orang. Tolonglah...

1 comment:

Bentara Sakti said...

laaa...duk malaysia memang lagu nih...sebab org malaysia kan perihatin....kalau tak suka...tak payah la duk malaysia....hak..hak..hak