:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Saturday 1 August 2009

Sejarah Lalu

Saya membaca kembali blog lama saya di Friendster, terimbau kembali sejarah-sejarah lalu. Bila dibaca kembali, tergelak pun ada. Tak sangka, saya ini sangat sentimental rupanya. Hahaha!

Bila Dia Datang Kembali (030807)

di saat kita menyayanginya dengan sepenuh hati…
kita dibiar ibarat pengemis…
di saat kita merinduinya…
dia pergi mencari kasih lain…
di saat kita teramat2 memerlukannya…
dia menghilangkan diri entah ke mana…
di saat kita terlalu cinta…
dia meninggalkan kita terkapai-kapai sendirian…
dia pergi kerana dia pasti tidak akan bahagia bersama kita…
dia menyakiti, melukai malah menghancurkan seluruh hati ini…
dia berlalu membawa bersama harapan & janji2 yang pernah terlafaz dulu…

aku sedari betapa aku sangat2 tidak diperlukan…
aku tahu betapa pengorbananku langsung tidak dihargai…
aku kecewa betapa dengan mudah dia membuang aku dari hidupnya…
aku sedih kerana dia turut menghancurkan harapan orang tua ku…
aku terluka dengan kata2nya saat itu…

namun,
aku bangkit dari segala kelukaan kerana aku tahu DIA ada bersamaku…
aku teruskan hidup, kerana sokongan orang tua & keluargaku…
aku melupakan semua itu berkat doa sahabat2 ku…
aku bersyukur kepada-Nya…

aku bahagia dengan apa yang aku ada…
aku tahu setiap yang berlaku pasti ada hikmah…
aku yakin dengan ketentuan-Nya…
aku pasti inilah yang terbaik buatku…

di saat ini…
di saat dia tiada lagi…
di saat aku tidak lagi mengingati apa yang berlaku…
di saat aku telah redha atas segalanya…
dia datang kembali dengan kekesalan…
dia datang kembali dengan pengharapan…
dia datang kembali dengan rayuan…

maafkan aku kerana aku belum memaafkanmu…
maafkan aku kerana aku tidak mampu menerimamu kembali…
maafkan aku kerana tiada lagi ruang untukmu di hati ini…
maafkan aku kerana tiada apa lagi yang mampu kita bicarakan…

untukmu yang pernah aku sayangi…
untukmu yang pernah aku kasihi…
untukmu yang pernah aku cintai…
dan untukmu yang pernah aku rindui…
I’M SORRY, GOOD BYE…

## ini saya cipta saat si dia, datang kembali. tapi, saya tak naklah. tak nak sejarah lama berulang kembali.





glitter-graphics.com

No comments: