:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 15 May 2009

Saya Tidak Sihat

Saya sangat tidak sihat pada hari ini. Bermula dengan demam petang semalam, membawa ke malam dan seterusnya hingga ke pagi ini. Namun, saya gagahkan diri utnuk menjejakkan kaki ke ofis kerana mengenangkan ada tanggungjawab yang perlu dilangsaikan. Kalau bukan saya yang buat, siapakah lagi? Takkan saya menyusah kawan-kawan dengan bebanan kerja saya ini. Saya masuk lewat ke ofis, kerana sebenarnya, saya sangat2 tidak larat! Tapi, saya tak sedap hati kalau saya tidak masuk ke ofis.

Ya! Tepat sekali. Kalau saya bercuti hari ini, pastinya saya akan dibambu minggu hadapan. Hahaha! Kenapa bos saya ini sangat suka membuli saya? Sudah saya katakan yang saya demam & tidak sihat. Tidak fahamkah beliau? Jangan bagi saya kerja yang memerlukan saya berfikir dengan begitu banyak, hingga menyebabkan saya sakit kepala, lantas mengganggu seluruh sistem dalam badan saya ini.

Susah bercakap dengan orang yang hanya tahu, dia sahaja yang betul. Saya sudah banyak bersabar dengan yang 'satu' ini. Dan sudah banyak juga saya melawan dia sebenarnya. Hahaha! Ya, saya memang agak agresif. Lagi-lagi dengan orang yang suka bertanyakan soalan-soalan bodoh yang kadang-kadang saya rasa soalan itu menunjukkan kebebalan beliau. Saya paling tidak suka dengan orang yang berlagak seolah-olah dia pandai & tahu segalanya, hanya kerana dia dulu makan garam & mungkin juga kerana jawatan dia lagi tinggi kot? Perkataan yang sangat simple untuk orang seperti ini adalah, 'BODOH SOMBONG'.

Saya tahu, memang beliau lebih banyak tahu dari saya. Tapi, kalau memang kesalahan itu terang-terangan salah beliau, sukarkah untuk mengakuinya, dan meminta maaf? Susah ye... Saya memang sangat-sangat tertekan dengan beliau, sebab kadang-kadang keputusan yang beliau buat, tiadak memikirkan kesan keputusan itu, dan akhirnya, kami juga yang jadi mangsa untuk memperbetulkan semula apa yang beliau buat, atas arahan orang yang lebih tinggi daripada beliau la kan...

Orang yang hanya pandai bercakap, tapi bila buat keje, hampeh! Membasuhkan orang mengenai hierarki, memang pandai... Tapi mengeluarkan arahan bodoh juga pandai...

Sekian, terima kasih.






glitter-graphics.com

No comments: