:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 21 May 2009

Menghitung Hari : Pembuka Bicara

Daisypath Wedding Ticker



Lihat di atas... Tinggal lagi sebulan je lagi. Ianya sangat menakutkan la. Takut ke, happy ke? Hahaha! Saya sendiri tidak tahu mahu klasifikasikan ianya sebagai apa ya?

Semuanya terjadi tanpa diduga. Dan semua orang di sekeliling saya sangat terkejut & terkesima. Lantas menyebabkan mereka semua sangat teruja. Merekakah, atau sayakah? Hahaha! Ianya terlalu laju, atau kerana saya yang tidak mengheboh-hebohkan tentang percintaan saya ini? Iya! Itu yang saya mahu. Semuanya dilakukan secara senyap-senyap, tiada siapa yang tahu, kecuali saya & mama ayah saya. Begitu mudah begini, kerana tidak akan ada orang yang akan kerap bertanya bila saya mahu mengakhirinya ke acara 'gilang-gemilang'(ya! umpama makna nama saya pula...). Tapi bila mereka semua dijemput secara tiba-tiba untuk ke majlis sebulan akan datang, mereka jadi tidak sabar-sabar mengetahui siapakah yang bertuah dapat bertakhta di hati saya (see? u very bertuah la my dear...).

Soalan paling best yg saya terima saat dirisik tempoh hari, 'Cinta Kilat' kah ini? Bercinta dengan orang lain, tahu-tahu mahu bertunang dengan orang lain. Eh, eh... Jangan anda fikir bukan-bukan ya! Saya bukan playgirl. Tapi memang saya punya ramai kawan. Sewaktu berlakunya 'keputusan' beberapa bulan yang lalu, tidak ramai yang tahu saya menangis. Ya! kenapa harus diberitahu semua orang? Saya yang cari pasal, biarlah saya yang tanggung sendiri! Ok, saya tahu, saya tidak bercerita sedikit pun mengenai itu. Saya tidak mahu menceritakan keburukan orang ye! Saya tahu, cerita saya pasti akan membela diri sendiri, dan akan mengutuk serta menyalahkan 'orang itu'. Past is past! Ok?

Apa yang pasti, saya gembira dan sangat-sangat bersyukur dengan apa yang saya ada kini. Seseorang yang menyayangi saya, dan juga berorang-orang juga yang menyayangi saya dan dia! Keluarga kamilah, tentunya kan?. Syukur atas kurniaan-MU.

Tiba-tiba rasa seperti tidak sabar. Hahaha!






glitter-graphics.com

No comments: