:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 18 March 2009

Ribut Itu Datang Lagi

Aku berada di dalam keadaan yang tidak tenang. Tidak tenang dengan suasana politik sekeliling. Bukan politik di dalam negara. Tetapi politik di dalam pejabat tempat aku mencari rezeki. Jika ia tidak mengenai diri aku, tidak mengapa lagi. Tapi apabila ia mengenai aku, menggugat kedudukan aku, apa yang harus aku lakukan? Hanya melihat sahaja & membiarkan sahaja orang menindas aku? Begitu?

Maaf, aku bukan orang yang akan membiarkan orang lain memijak2 maruah aku. Selagi mampu akan ku pertahankan. Kalau perlu melawan, akan ku lawan. Kerana ini maruah aku, masa depan aku. Namun, jika telah DIA katakan itu bukan milikku, apa harus aku lakukan? Redha... Iya! Itu sudah pasti...

Yang penting jangan mengalah sebelum berjuang. Jika sebelum ini aku selalu mendengar dari mulut orang lain, tapi hari ini, ia berlaku padaku sendiri. Aku fikir politik di dalam negara ni sahaja yang kucar-kacir. Rupa-rupanya, politik di dalam pejabat ini lebih haru-biru. Sabar jelah...

No comments: