:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 5 March 2009

Ku Mohon Pengertian

Aku tersangat2 sibuk sepanjang Januari hingga Mac ini. Atau sehingga selesai semua kerja-kerja audit ni. Bukan sengaja aku mahu sibuk. Tapi memang aku tersangat2 sibuk. Sehinggakan masa untuk aku bersosial semakin mengecil. Ruang masa yang ada hanya aku habiskan dengan menyiapkan semua kerja2 yang tertunggak. Dan jika ada masa pun, masa itu hanya untuk keluargaku dan tentulah untuk aku berehat...

Aku sangat2 mohon pengertian terutama kepada sahabat2 aku. Aku tahu mungkin ada yang berkecil hati. Tapi bukan aku sengaja mahu mencipta segala-galanya. Aku sendiri sudah penat dengan semua ini. Namun siapalah aku? Aku masih lagi bekerja, dan perlu melakukan semuanya dengan baik, kerana inilah punca rezeki aku. Aku tahu, sebelum ini aku selalu keluar berjalan2, atau aku kerap menghubungi dengan berborak2 melalui telefon @ YM. Tapi tidak lagi untuk 3 bulan ini. Mungkin juga berlanjutan hingga ke bulan April. Aku tidak tahu. Aku hanya menurut arahan.

Sahabatku...
Aku mohon pengertianmu. Aku sedih dengan apa yang terjadi antara kita. Aku pilu dengan perselisihan ini. Walau aku terlalu sibuk kini, aku tidak berhenti berfikir kenapa aku diletakkan di dalam situasi ini. Situasi yang aku sendiri tidak tahu apa yang harus aku lakukan. Aku tidak berniat sedikitpun untuk menyakitimu, apatah lagi untuk melukaimu...

No comments: