:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 13 October 2008

Bila Yg Ditunggu X Kunjung Tiba...


Pg td cm biasa, tgu tren komuter kat stesen UKM..
Aku kn pelanggan tetap…
So, pg td aku cm dh tergerak ati nk kuar awl…
So sblm kul 7 dh kuar…
Bajet leh la naik trend lm kul 7 la…
Biasanya naik kul 7.20..
So, smpi2 je dh dgr pengumuman, ‘Tren ke Rawang akn tiba sebentar lagi…’
Oh, mknanyer xtlepas la tren…
Skali tgk org yg tgu tu punya la ramai…
Confirm tren sblm ni delay…
Aku trus la tgu kat line kuning tu kan…
Dr jauh cm, dh nmpk lmpu tren…
So ramai la dok kat line kuning tu…
Dh nk smpi tgk, bkn nyer tren komuter…
Tp keretapi antarabandar yg ekspress nyer tu…
So aku ni ke blkg la sket, sbb biasa nya tren ni laju…
Yelah dia xbrenti pun kat UKM tu…
Dlm ati aku dh ckp, lg lmbt la tren komuter n ink smpi…
Biasa 10 min lepas keretapi tu lalu, baru ada tren komuter…
Tp aku pelik la, apsl la keretapi ni slow sgt…
Pstu leh nmpk la yg isi kat dlm tu bkn penuh sgt…
Byk la kerusi yg kosong kan…
Sekali tetiba dia brenti kat stesen…
Ada staf KTMB ni jerit, ‘Naik, naik! Nk tgu tren lmbt lagi baru smpi…’
Ha, tulah dia…
Teruk kan servis KTMB ni…
Makin lama makin teruk ok…
Aku dh jadi pelanggan tetap lebih setahun…
Bukannya makin lama makin bagus…
Tensen2 gak, tp sabar jelah..
Xkn nk ngamuk lak kan…
Nsb baik la aku tergerak at ink kuar awal pagi td…
Kl x msti lewat aku smpi ofis arini…
Dlm MC dh 2 ari last week…
Kl dtg lmbt lg, melampau la kan…
Dh la aku ni on probation lagi…
Xsbr nk tgu confirm next month…

No comments: