:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Wednesday 15 October 2008

Antara Puasa Ganti & Puasa 6

Sebenarnya aku masih rasa x berapa sihat…
Tapi menggagahkn diri datang ke ofis gak ler…
Yelah kan, xkn nk memonteng jer…
Igt ofis ni aku punyer???

Aku masih lagi berpuasa…
InsyaAllah esok last day untuk menghabiskan puasa ganti…
Then next week baru stat wat puasa enam…
Harap2 sume ok la…
Jgn Jepun datang jajah sudah ler…
Hehehe…

Sebelum2 ni biasanya aku akan gabungkan skali puasa ganti & puasa enam…
So, senang la kn…
Of course aku akn slmt abiskn puasa enam dlu…
Sbb puasa ganti aku biasanya lebih 6 hari…
Tp tahun ni, setelah diceramah, maka aku xbuat dah…
Lgpun baru ni aku g dgr tazkirah kat ofis ni, Ustaz tu pun ckp cmtu…
Boleh je nk abis kn dulu puasa 6 sbb puasa 6 hanya leh buat dlm bln Syawal…
Then baru wat puasa ganti yg boleh dibuat spjg tahun sblm tiba Ramadan satu lagi…
Tapi antara yg wajib & yg sunat, mestilah dahulukan yang wajib…
Lagipun, kita pasti ke pas kita wat puasa 6 tu, kita smpt menghabiskan puasa ganti kita tu?
Ajal bila2 pun leh tiba kn…

Ececeh… Aku lak jadi penceramah bebas arini…
Hehehe…
Saje nk kongsi info gn korg…
So that, sapa xtau, dh tau la kn…
Ilmu yg ada kn untuk dikongsi…
Bukan untuk dikedekutkan…
Xbaik…

No comments: