:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Sunday 12 June 2011

Impian & Harapan Sempena Ulangtahun

Hari ini genap usia saya 28 tahun. Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk berada di atas bumi Allah ini. Bersyukur kerana pada usia ke 28 ini, saya sudah pun menjadi isteri dan ibu. Alhamdulillah...

Semua orang punya impian dan harapan, demi merencanakan masa hadapan. Sempena ulangtahun ini, saya sangat berharap, impian dan harapan saya ini dapat dilaksanakan dalam tempoh 2 tahun, sebelum menginjak usia ke 30.
  • Saya sangat-sangat berharap agar saya dapat meluangkan lebih banyak masa buat keluarga. Membesarkan anak-anak dengan tangan saya sendiri. Mengenyangkan perut Suami dengan air tangan saya sendiri. Sangat berharap dapat menjadi WAHM, dan saya memang sedang berusaha ke arah itu.
  • Dapat membesarkan lagi keluarga, dengan menambah seorang lagi ahli, sekurang-kurangnya sebelum 30. Oh, memang Sakinah masih kecil, dan rancangan ini hanya dapat dilaksanakan setelah Sakinah berusia setahun setengah. Maknanya, bukan sekaranglah kan.
  • Mendiami kediaman sendiri, yang mana kami perlu decide mahu menandatangani 'kontrak mati' di mana. Masih lagi sedang dibincangkan sehingga kini. Namun, sangat berharap, kami dapat memiliki sebuah aset (selain kenderaan), kalaupun bukan untuk kediaman. Mungkin kedai atau ofis sendiri?

Itu semua impian jangka panjang. Impian jangka pendek, semoga saya terus tabah dan gembira melalui fasa kehidupan ini. Semoga saya dapat melaksanakan impian-impian tersebut secara berdikit-dikit. InsyaAllah, Ameen...

No comments: