:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Friday 20 May 2011

Kenapa Ada Orang Macam Ni?

Dah lama rasanya tak buat entri luahan hati kat sini. Sebab rasanya, sejak dah berumahtangga ni, emosi dah banyak boleh dikawal kot. Hehe... Lagipun, malas nak ambil port sangat perkara-perkara yang boleh menyebabkan emosi terganggu. Yelah, lagi pula kan sejurus berumahtangga, saya terus mengandung. Tak naklah keadaan emosi yang tak stabil mengganggu kandungan.

Sejak akhir-akhir ni, rasanya macam tak boleh nak bersabar dengan 'seseorang' yang terlalu bossy. Yang kadang-kadang kelakuan tu melebihi melebihi bos besar. Rasanya, saya boleh tak kisah lagi sebelum ni, sehinggalah dia mula mencari pasal dengan saya minggu lepas.

Bila saya buat salah je, dia mula mengungkit perkara bukan-bukan, yang tak ada kaitan pun. Masalahnya, tak puas hati dengan saya, pegi bising-bising dekat orang, tak pulak cakap dekat saya. Kalau saya salah, panggil saya, dan tegurlah saya. Bukan dengan terjerit-jerit tak tentu pasal.

Mula-mula saya pelik juga kenapalah dia cari pasal dengan saya. Sekarang saya dah tahu dah kenapa. Puncanya hanyalah perasaan tak puas hati. Tak puas hati pasal apa? Mmm, biarlah saya yang simpan. Saya cuma berharap, saya terus diberikan kesabaran menghadapi manusia seperti dia. Saya tak nak ikut cara dia, sebab nanti, sama je saya dengan dia. Tiada bezanya. Biarlah dia yang meroyan seorang-seorang.

Entri ni cuma nak legakan hati sendiri je. Bagi saya, kami semua sama je di ofis ni. Sama-sama makan gaji. Kalau nak orang hormat kita, hormatilah orang dulu. Semua orang pun ada perasaan. Walaupun dia orang bawah, janganlah kau pijak-pijak dia macam tak ada maruah pulak kan. Kita semua manusia biasa, tiada yang sempurna...

3 comments:

Queen said...

kat opis ni ramaiyang berlagakjadi bos.. =)

so hari2 nik bersabar je...hekhekhek

ami said...

erm ,bersabar banyak2 yer maz,masa ngandung macam-macamla dugaan berganda yg mendatang..try hiburkan hati supaya baby kat dalam tu xsedih jugak ek...

Arissa Zoela said...

nape maz?mmg mcm tu lah manusia ni...kite buat kerja kite je sudah...yg lain2 tu biar Allah je yg balas...jgn tensen2 pulak:)