:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Thursday 6 January 2011

Mendebarkan...

Hari ni selesai buat check up untuk minggu ke-38. Bukan di KD Batu Berendam. Tapi di KK Bangi. Ye, saya masih di Bangi, masih lagi menghitung hari. Bak kata Suami, 'Ibarat menanti buah yang tak gugur'. Haha! Sabar, sabar...

Lepas 2 hari berturut-turut menyerahkan diri untuk dibuat CTG & VE, perasaan berdebar bertambah kuat. Apatah lagi bila hari ni diberitahu, Bb bukan setakat dah turun, tapi juga dah engaged. Patutlah, dari malam tadi terasa kesakitan yang teramat di kelengkang tu. Sampaikan tak boleh nak angkat kaki dah. Tadi pun masa berjalan terasa sangat sakit. Lepas ni, kalau pegi menyerah pun, biarlah masa dah turun tanda. Tak sanggup rasanya nak diseluk lagi.

Oh ye, hari Selasa lepas pun, saya menyerahkan diri untuk diVE, selepas terasa kontraksi setiap 10 minit. Ingatkan dah sampai masa. Tapi, masih sama. Belum ada bukaan. Apa lagi saya boleh buat untuk memudahkan bukaan? Ada petua tak? Nurse tak bagi minum air selusuh, selagi belum ada bukaan. Sebab air selusuh akan menyebabkan kontraksi yang lebih kuat. Bukan memudahkan lagi bukaan.

Terasa-rasa je seperti hampir waktunya. Harap-harap segala urusan dipermudahkan. Ameen...

3 comments:

Queen said...

moga selamat semuanya..insyaAllah...

nik pun tak tau cane nak bagi bukaan tu.. tp air selusuh my bro yang doc dekat HUKM tu pun xbagi..try la air selusuh yang air mineral dgn bacaan doa tu je.. maybe it helps....

semoga selamat semuanya

rDnA said...

air selusuh selalunyer bla dh betul2 skt br minum kn??doa bnyk2 k..semoga selmat semuanyer

puteri semut yang pemalu tapi comel (*_^)/ said...

salam kak yung... wah2..yuz lak yg tak sabo2... hehehe... kalau pape nanti rojer2 la ek...apepun insyaAllah di doakan semoga segalanya atas pengawasan Allah.