:: Nuffnang ::

:: Pengikut Setia ::

Monday 1 November 2010

6 bulan...

Pejam celik, pejam celik je rasanya. Dah 6 bulan usia perkahwinan. Baru je lagi... Macam-macam dah dilalui bersama-sama. 3 bulan hidup sebagai weekend husband & wife, dan 3 bulan lagi hidup sebagai suami isteri yang sebenar. Hehe! Bila dapat dok sama, barulah panggil suami isteri sebenar kan...

Usia perkenalan selama setahun lebih, tidak sama dengan usia perkahwinan selama 6 bulan. Bila dah dok bersama, semua benda pun dibuat bersama. Baru tahu perangai comel & comot masing-masing. Kalau tak suka pun, redha jelah. Nak ke, tak nak ke, kenalah telan. Ala, kita pun bukan sempurna sangat, kalau mahukan yang sempurna dari dia kan. Asalkan masing-masing berusaha untuk memperbaiki diri, insyaAllah, bertambah baiklah hubungan itu.

3 bulan je lagi, kami akan bertukar status. Dulu, dari kawan menjadi kekasih. Dari kekasih menjadi tunang. Dari tunang menjadi suami-isteri. InsyaAllah, dari suami-isteri menjadi ibu-babah. Semoga semuanya dipermudahkan-Nya.

Memang pada awal usia perkahwinan, lagi-lagi masa mula-mula tinggal bersama, banyak yang perlu disesuaikan. Banyak juga nak kena ubah. Alhamdulillah, semakin lama, semakin ok, dan DIA beri rezeki buat kami sekeluarga. Rezeki bb agaknya kan.

Saya cuma mengharapkan kebahagiaan dan kesejahteraan buat kami sekeluarga. Semua kami sentiasa berada dalam keimanan. Ameen...

1 comment:

Atiqah Adnan said...

amin... im haappy for ur new life~ tak lame nk jadi ibu pulak... sangat best!!